احضار ۴ تن از شهروندان سقز به دادگاه انقلاب

دوشنبه, 28ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

چهار تن از شهروندان اهل سقز در رابطه با پرونده‌ای درخصوص برگزاری مراسم نوروزی سال گذشته به دادگاه انقلاب این شهر احضار شدند. در برگه‌ی احضاریه این افراد مقرر شده که باید امروز دوشنبه در دادگاه انقلاب سقز حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «علی حسینی» فعال صنفی معلمان، «سلیمان عبدی» معلم، «محمد عابدی» معلم و «لقمان قریشی» فعال مدنی به دادگاه انقلاب شهر سقز احضار شدند.

احضار آنها در رابطه با پرونده‌ی پیشین‌شان مرتبط با برگزاری مراسم نوروز سال گذشته است و در برگه‌ی احضاریه مقرر شده است که این افراد باید امروز دوشنبه ٢٨ خرداد در دادگاه انقلاب سقز حضور یابند.

در پی برگزاری مراسمات نوروزی در روستای «آیچی» سقز در سال ۱۳۹۶، دست‌کم ۱۱ تن از اهالی و سازمان‌دهندگان مراسم با بازجویی و‌ بازداشت روبرو‌ شدند.

جشن نوروز در مناطق کردنشین به دلیل پیشینه تاریخی و اهمیت نمادین سیاسی آن و همینطور نقش آفرینی احزاب منطقه با دیده شک و بدگمانی از سوی نهادهای امنیتی نگریسته می شود.

مواردی مانند جلوگیری از برگزاری مراسم نوروزی در مناطق دیگر کشور به ندرت به چشم می خورد اما در مناطق کردنشین عملکرد نیروهای امنیتی با سخت گیری زیادی روبه‌روست به‌طوری‌که هر ساله تعدادی از شهروندان در حاشیه های این مراسمات در مناطق کردنشین بازداشت و از بابت جرایم امنیتی یا سیاسی محکوم می شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.