محمد رضا روحانی: مصدق و عدم تمرکز

چهارشنبه, 30ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

میهن یاران گرامى

امروز ١۴- اسفند و روز تجدید عهد است با مصدق مظهر حیثیت ملى ایرانیان.

شیر زنان ما،دختران خیابان انقلاب به راه پر افتخار مادران خود مى‌روند. مادران انها روز ١٧-اسفند(٨مارس) ١٣۵٧، سه هفته پس از صعود خمینى به تخت ولایت مطلقه فقیه، براى اعتراض به حجاب اجبارى به خیابان‌ها آمدند. براى تظلم از این ظالم مرتجع به دادگسترى رهسپار شدند. در پایان با اجتماع در کانون وکلا، قطعنامه اعتراضى خود را بیان کردند. که هنوز معتبر ترین منشور مطالبات ترقى خواهانه زمان است.

امروز حدود دو ماه پس از جنبش افتخار امیز دیماه و سرکوبى ان با کشتن دهها نفر، زخمى‌کردن صدها نفر و دستگیرى هزاران تن هنوز عدالت اسلامى نسبت به اطلاع رسانى در باره بازداشت شدگان وحشت دارد.

امروز به خاطر مى آوریم که دو هفته پیش خامنه اى «عابد وزاهد ومسلمان» شد. او پس از سر کوبى دیماه، روز ٢٩- بهمن به چرب زبانى پرداخت که «در زمینه عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذر‌خواهى کنیم. در باره عدالت مشکل داریم»

امروز عدالت اسلامى ولى مطلقه فقیه، پیام دهها سال سرکوبى دراویش، ویران کردن مزار رهبران تاریخى آنان،به اتش کشیدن مراکز، ویران کردن کانون‌هاى انها در سراسر کشور، در اوج وقاحت آشکار، با محاصره خانه دکتر نور على تابنده، قتل، جرح و بازداشت مردمى که به این ددمنشى ها اعتراض کرده و مى کنند، به خیال خود پیروز شدند.

دکتر نور على تابنده حقوقدان دانشمند، قاضى شرافتمند، وکیل شجاع داد گسترى رابه «حصر» درآوردند و رابطه او را با مردم قطع کردند.

روز سوم اسفند سرتیپ رحیمى رئیس نیروى انتظامى تهران مردم غیر نظامى منطقه مسکونى دکتر تابنده را با صریح‌ترین کلام ممکن تهدید کرد که پلیس «مى‌توانست با یک آر پى جىّ منزل مورد نظر را نابود کند…»

در عین حال مأمورین اداره آگاهى «وحدت اسلامى» آقاى محمد راجى که در زمان جنگ از فرماندهان سپاه بوده و معلول شده است را حین باز‌جوئى به اتهام دفاع از حق حیات دکتر تابنده کشتند.همه این جنایات براى ان است که خامنه اى ارزو دارد با این فشارها دکتر نورعلى تابنده، شهروند پاکدامن را در کهن سالى ودر دهه صد سالگى به زانو درآورَد. تا «تواب تلویزیونى» خلق کند. مأمورین نفوذى رژیم تحت عنوان «دراویش حقیقت طلب» مى‌خواهند همبستگى این مردم صلح جو را به مزدورى خامنه‌اى تبدیل کنند.

امروز محمد نجفى همکار دلاور ما، وکیل خانواده وحید حیدرى از کشته شدگان در زندان‌هاى خامنه‌اى طى جىنبش دیماه در اراک زندانى است. گناه او تلاش براى نشان‌دادن چهره قاتل خامنه‌اى است که آمر قتل مردمان بى‌گناه اسیر در زندان‌هاست.

امروز همکاران ما در ارومیه، اقایان حسین احمدى نیاز و عثمان مزین، رسالت و شرافت وکالت براى دفاع از عثمان مصطفى پور را به عهده گرفتند. از باز‌داشت این اسیر خامنه‌اى در شکنجه گاه‌هاى ولى مطلقه فقیه، ٢٧ سال مى‌گذرد.

امروز هموطن کرد و پناهنده ما در عراق، صلاح رحمانى که اماج حملات مزدوران سلیمانى، بارزانى و طالبانى قرار گرفت مجروح است و فرزند جوان او در عملیات بمبگذارى «اسلامى» دو پاى خود را از دست داده‌است.

امروز وزیر خارجه فرانسه به نمایندگى اروپا و امریکا عازم تهران است. باز هم مى‌خواهند پشت در‌هاى بسته، به قول مدیر عامل سابق و متوفاى توتال «قرار‌دادهاى سکسى نفتى» بگیرند و دلارهاى خونبار بدهند؟

امروز جوانانى از رهروان مصدق بر آنند که براى تعظیم به خاطره شکوهمند او در میدان بهارستان گرد هم آیند.

ما در این یلداى سرد غربت و تبعید نگران جان و آزادى آنان هستیم. چنگال خونین ولى فقیه به بهانه ابراز ساده‌ترین و مسالمت آمیز‌ترین عقیده مخالف ایرانیان را به خاک وخون مى‌کشاند.

امروز و در چنین شرایطى ما بیش از همیشه نیازمند همبستگى براى پاسدارى از میهن و حفظ حقوق و آزادى ایرانیان هستیم.

نگارنده حدود بیست سال پیش مقاله‌اى فراهم آورد در مقوله عدم تمرکز با توجه به حقوق ادارى ایران.

اساس این مطلب بر نگاهى شتاب‌زده به مقررات گوناگون در حقوق نوشته ایران از مشروطیت به بعد استوار است. عنوان مطلب «شورا، ارمانشهر مصدق» در نشریه شورا، ویژه نامه بیست سال جنایت علیه مردم ایران در صفحات ١٣۵-١٧٢ به چاپ رسید.

از مشروطیت تا کنون ١١٢ سال و از دولت مصدق تا آنروز ۶۶ سال گذشته است. من بر این گمانم که روزآمد شدن این ارزوهاى تاریخى و انطباق آن با موقعیت فعلى جامعه ایران و مقررات حقوق بشر به ویژه در زمینه حقوق فرهنگى و رفع تبعیض‌ها مى‌تواند دست مایه ارزشمندى باشد براى همبستگى مردمان ایران.

پیشاپیش از دوستانى که با نقد این نوشته و افزودن دستاوردها و زدودن کاستى‌ها یارى می‌رسانند سپاسگزارى مى‌کنم.

 ١۴- اسفند ١٣٩۶- محمد رضا روحانى

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

محمد رضا روحانی: شورا – آرمانشهر مصدق

http://www.pezhvakeiran.com/pfiles/armanshahr-mosadegh.pdf

از: پژواک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.