محرومیت عبدالرحمن سنگانی از دریافت خدمات درمانی در زندان رجایی شهر کرج

جمعه, 1ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

عبدالرحمن سنگانی از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که به علت عفونت چشم و عدم دریافت خدمات درمانی مناسب در آستانه نابینایی قرار دارد، همچنان از دریافت خدمات پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرحمن سنگانی زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از فروردین ماه سال جاری از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است، چشم‌هایش به شدت عفونت کرده و در آستانه نابینایی قرار گرفته است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفت: “آقای سنگانی با توجه به وخامت عفونت چشم‌هایش، بارها از طریق مکاتبه با مدیر زندان و مراجعه به بهداری جهت اعزام به مراکز درمانی اقدام کرده است. با این حال مسئولان زندان از اعزام‌ وی به مراکز درمانی ممانعت به عمل آورده‌اند. هم اکنون هر دو چشم عبدالرحمن سنگانی به علت جلوگیری از اعزام وی به مراکز درمانی، به شدت عفونت کرده و در معرض از دست دادن کامل بینایی قرار دارد. حدود سه ماه پیش نیز از اعزام این زندانی بیمار به مراکز درمانی توسط مسئولان زندان ممانعت به عمل آمده بود”.
پیش‌تر نیز هرانا گزارش کرده بود: “عبدالرحمان نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد ولی توسط شعبه اعزام و مدیریت زندان از اعزام او به مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

عبدالرحمن سنگانی ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﺼﺎﺩفی ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﺷﺪﻩ؛ ﺑﻪ ﻃﻮﺭی که ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ می‌دهد. ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﭘﯿﺶ روی ﺯﻣﯿﻦ افتاد و صورتش ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺯﺧﻤﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺯﯾﺮ ﭼﺸمش ﭼﻬﺎﺭ ﺑﺨﯿﻪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ”.

لازم به ذکر است که هرانا پیشتر نیز از ممانعت اعزام این زندانی توسط مدیریت زندان به بیمارستان گزارش داده بود.

آقای سنگانی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی به اعدام محکوم شد. اتهامی که او همواره بر کذب بودن آن تاکید کرده است.

وی پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت داشته است که طی آن با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.