بیات زنجانی نیز صدای انقلاب را شنید؛ اگر مردم ما را نخواهند …

شنبه, 9ام تیر, 1397
اندازه قلم متن


بهروز مفید – شبکه بیان

سالها پس از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه اگر مردم ما را نخواهند، باید برویم، حال به تدریج صدای انقلاب مردم ایران توسط معدود چهره های اصلاح طلب شنیده می شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی، در آذرماه ۱۳۸۸ و در بحبوحه اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری همان سال، در یک سخنرانی انتقادی در جمع فعالان دانشجویی در مشهد، با انتقاد از برخورد سپاه و بسیج با مردم در جریان وقایع پس از انتخابات خرداد ماه، گفته بود که اگر مردم ما را بخواهند حکومت می کنیم و اگر نخواهند می رویم.

حال اسدالله بیات زنجانی در جمعی که به مناسبت ترور سیدمحمد بهشتی -نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی- تشکیل شده بود، مشابه همین سخنان را به زبان آورد.

به گزارش ایلنا آیت الله بیات زنجانی با تاکید بر این موضوع که انسان ذی حق است و حاکمیت خدمتگزار مردم است، گفت: اگر مردم موظف هستند، حاکم هم موظف است. سوال حق مردم است، اعتراض حق مردم است، اگر مردم می‌خواهند بدانند حق آنهاست و اگر گله‌مند هم هستند حقشان است.

وی افزود: مبنای مشروعیت خواست و بیعت مردم است. اگر مردم نخواهند نمی توانید بگویید من حق هستم.

در این جلسه که تنی چند از اصلاح طلبان نه چندان خوشنام از جمله فاطمه کروبی، فاطمه هاشمی، غلامحسین کرباسچی، هادی خانیکی، محمود صادقی، محسن هاشمی، حجت نظری، لطف الله میثمی، هادی غفاری و مصطفی تاجزاده حضور داشتند، زنجانی باز هم با تکرار مشابه سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مورخ ۲۶ تیر ۱۳۸۸، تلویحا علی خامنه ای را سرزنش کرد.

وی در این رابطه گفت: به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم که پیامبر هم فوق قانون نبود. اگر مبنای عمل ما قانون بود هرچند نمی‌ گویم قانون اساسی کامل است اما اگر به همین قانون عمل می‌شد وضع این نبود.

پیشتر در نماز جمعه فوق الذکر به امامت رفسنجانی، وی گفته بود حضرت علی را هم اگر مردم نمی خواستند امکان خلافت نداشتند، اما هنگامی که مردم زمامداری ایشان را خواستند و درصحنه آمدند، ایشان هم آمدند.

به نظر می رسد فضا برای علی خامنه ای هر روز بیش از روز گذشته تنگ تر می شود تا جایی که با وجود بستن دهانهای طلاب و حوزویون، باز هم از گوشه و کنار صدای اعتراض ایشان شنیده می شود.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.