قربانی تجاوز در ایرانشهر: خانواده‌ام مرا تهدید به مرگ کردند

یکشنبه, 17ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

با گذشت نزدیک به یک ماه از خبر تجاوز در ایرانشهر، یکی از قربانیان این پرونده که به دلیل فشار و ترس از خانواده سکوت کرده بود، در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت: “هنگام بازگشت از کار در حالی که منتظر تاکسی بودم، یک زانتیای سفید با شیشه دودی مقابلم ایستاد. متوجه نشدم سرنشین‌های آن چه کسانی هستند. می‌خواستم راهم را کج کنم که سه نفر که صورتشان را با لنگ پوشانده بودند، از ماشین پیاده شده و من را به زور سوار ماشین کردند.”

این قربانی تجاوز که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به اینکه این افراد کیف، موبایل او را گرفته و چشمانش را نیز بستند، گفت: “من را به خانه‌ای بردند و تا نزدیکی شب در آنجا به من تجاوز کردند و بعد من را در نزدیکی خانه جایی انداختند. وقتی به خانواده گفتم، آنها من را تهدید کردند. به خانواده گفتم من را بکشید اما قبلش آنها را به مجازات برسانید.”

پس از انتشار خبر تجاوز در ایرانشهر، محمد بلوچ‌زهی از مدیران محلی در سیستان و بلوچستان در توییتر خود نوشته “اکثر خانواد‌ه‌های قربانی تجاوز، دختران خود را لکه ننگی می‌دانند بر دامان خویش. در مواردی مشابه برخی خانواده‌ها برای پاک کردن صورت مسئله اقدام به حذف فیزیکی قربانیان می‌کنند”

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان از دیگر مقاماتی بود که به امنیت قربانیان تجاوز اشاره کرد و ضمن تشویق آنها به شکایت علیه متهمان گفت که این دختران “گناهی مرتکب نشده‌اند و هیچ کسی حق ندارد با آنها رفتار بدی داشته باشد.”

علی موحدی‌راد، دادستان زاهدان، نیز درباره این پرونده گفته بود که سه نفر تحت عنوان آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده اند اما اتهامات مطرح شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نبوده است.

آقای موحدی‌راد گفته یکی از زنان دی سال گذشته، و دیگری اردیبهشت و سومین زن در خرداد مورد تجاوز قرار گرفته است و از سه شاکی یادشده، فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات در پزشکی قانونی شده است.

در عین حال دادستان گفت: “برای منافی عفت و زنای به عنف باید میزان ارتباط شاکی با متهم از طریق شماره تماس‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های فضای مجازی تعیین شود که مشخص شود این ارتباط با رضایت انجام شده و یا با اکراه سپس اقدامات نهایی در خصوص این پرونده صورت گیرد. بعضی از این افراد تماس‌های تلفنی بسیار زیادی با متهم داشته‌اند و باید بررسی شود این ارتباط ها در حد عرف بوده یا نامشروع که دستگاه قضایی در حال بررسی این موضوع است.”

این در حالی است که قربانی تجاوز با تاکید بر اینکه اصلا متجاوزانش را ندیده است، گفت: “من متجاوزنیم را نشناختم، چون صورتشان را ندیدم، بعد از اینکه اسامی آنها لو رفت هم نه می شناختم نه ارتباطی با آنها داشتم. برادرانم می‌خواستند من را بکشند، اما مادرم نگذاشت. فقط دلم می‌خواهد تا افراد دیگری که قربانی پرونده هستند نیز حرف بزنند، خودم هم فکر می‌کنم همه چیز برایم تمام شده است.”

در ادامه واکنش‌ها به تجاوز ایرانشهر، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران ۲۸ خرداد اعلام کرد که عامل انتشار خبر تجاوز به تعدادی از دختران در ایرانشهر تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، دادستان کل ایران افزود: “کسی که چنین خبری را ساخته و اعلام کرده است حتما باید بتواند این ادعا را ثابت کند. مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسی‌هایی که بنده به عمل آوردم موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌‌شود.”

این در حالی است که براساس اطلاعاتی که به بی‌بی‌سی رسیده متهم این پرونده گفته که آنها زنان و دختران را در منطقه شناسایی کرده و سپس آنها را در راه منزل می‌ربودند.

براساس این اطلاعات تعدادی از این زنان و دختران در برخی موارد توسط افرادی که “لباس نیروی انتظامی و یا نظامی بر تن داشتند و به زور اسلحه ربوده شده‌اند.”

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.