حسین احمدی‌نیاز وکیل دادگستری با شکایت اداره اطلاعات سنندج به دادگاه انقلاب احضار شد

دوشنبه, 18ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

حسین احمدی‌نیاز وکیل دادگستری طبق احضاریه‌ای به شعبه چهارم دادگاه انقلاب شهرستان سنندج احضار شده است. براساس این احضاریه که در تاریخ ۱۳ تیرماه صادر شده او ظرف ۱۰ روز وقت دارد که خود را به این شعبه معرفی کند. او وکیل پرونده‌های برخی از کولبران، آسیب‌دیدگان مین در شهرهای مرزی ایران، دختران روستای شین‌آباد و رامین حسین پناهی محکوم به اعدام است.

حسین احمدی‌نیاز به کمپین حقوق بشر در ایران گفت او با شکایت اداره اطلاعات سنندج احضاریه‌ای را امروز (جمعه ۱۵ تیرماه) از سوی شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج دریافت کرده است.

در احضاریه اخیر علت حضور «ادای توضیح» عنوان شده اما هیچ توضیح دیگری درباره اینکه این ادای توضیح حول چه نکات و موضوعی خواهد بود قید نشده است.

همچنین نوشته شده اگر طی ۱۰ روز این وکیل دادگستری خود را به شعبه چهارم دادگاه سنندج معرفی نکند «با توجه به علت حضور مندرج در این ابلاغیه به شما ابلاغ می‌گردد ظرف مهلت مقرر اقدام، در غیراینصورت مطابق مقررات اتخاد تصمیم خواهد شد.»

حسین احمدی‌نیاز با اظهار اینکه پیش از این یک بار دیگر به این شعبه دادگاه احضار شده، گفت: «امیدوار بودم که سوتفاهم‌ها حل شده باشد. یک بار مدتی پیش کتبی احضار شدم، به شعبه رفتم و در آنجا سوالاتی شد و من هم جواب‌هایم را دادم. بیشتر صحبت‌ها درباره مصاحبه‌هایم با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانم رامین حسین پناهی و دختران شین‌آباد بود.»

او در ادامه گفت: «ولی الان خیلی نگران هستم. من هیچ کار خلاف قانونی انجام ندادم و در راستای تعریف شغلی‌ام از موکلانم دفاع کردم.»

احمدی‌نیاز گفت: «در احضاریه قبلی می‌گفتند چرا درباره رامین حسین پناهی، دختران شین‌آباد و بقیه کیس‌هایم با شبکه‌های معاند مصاحبه می‌کنم و آن را مصادق تشویش اذهان عمومی بیان کردند. گفتند چرا می‌گویم دادرسی‌ها منصفانه و عادلانه نیست. من هم دفاعیاتم را ایراد کردم.»

این وکیل دادگستری گفت: «من در چارچوب قانون و شرافتمندانه از موکلانم دفاع کردم. به قوانین کشورم همیشه احترام گذاشتم. من سیاستمدار نیستم یک وکیلم و همیشه طبق وظایف و در راستای حقوقم از موکلان خود دفاع کردم و دفاع خواهم کرد. هیچ تخطی از منظر قانونی و حقوقی هم نداشتم و نخواهم داشت.»

حسین احمدی‌نیاز گفت باوجود نگرانی زیادش طی ۱۰ روز در این شعبه دادگاه در سنندج حاضر خواهد شد. این چندمین بار است که یک وکیل دادگستری به دلیل دفاع از موکلانش احضار می‌شود.

حسین احمدی‌نیاز وکیل دادگستری نه‌تنها با رسانه‌های خارج از ایران بلکه با رسانه‌های داخل ایران نیز بارها درباره موکلانش مصاحبه کرده و علاوه بر آن نامه‌های نیز خطاب به رییس قوه قضاییه برای توقف حکم قصاص برخی از موکلانش نوشته است. او همچنین یکی از مخالفان لیست ۲۰ نفره وکلای تایید شده قوه قضاییه است و یادداشتی از او با عنوان «۷۰ هزار وکیل فقط بیست نفر» از او در خبرگزاری ایسنا در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۹۷ منتشر شد که حاوی اعتراض حقوقی او بر لیست صادر شده بود.

حسین احمدی‌نیاز موکل محمدرضا حدادی کودک محکوم به اعدام به اتهام قتل، رامین حسین پناهی محکوم به اعدام و برخی از آسیب‌دیدگان مین در شهرهای مرزی و کولبران است.

او همچنین وکیل دختران روستای شین‌آباد در پیرانشهر از توابع سنندج است. ۱۵ تیرماه ۱۳۹۱ به دلیل «نقض تجهیزات گرمایشی» مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی آتش گرفت و در پی آن ۲۹ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند. دو نفر از این تعداد بر اثر شدت جراحات فوت کردند. انگشتان سه دانش آموز نیز قطع شد. تاکنون پرونده شکایت آنها در دستگاه قضایی راه به جایی نبرده و نتوانسته غرامت لازم را بگیرند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.