استرداد مظنون به بمب‌گذاری در نشست مجاهدین به بلژیک

پنجشنبه, 21ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

یک دادگاه در فرانسه دستور استرداد مظنون به بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق به بلژیک را صادر کرد. آلمان نیز قرار بازداشت دیپلمات ایرانی متهم به مشارکت در این بمب‌گذرای را تمدید کرده است.

به گزارش دویچه وله، دادگاهی در فرانسه روز چهارشنبه ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) حکم استرداد مظنون به بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق به بلژیک را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرد مظنون به برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در نشست شورای ملی مقاومت، متشکل از سازمان مجاهدین خلق و چند گروه کوچک‌تر در پاریس در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) است.

شش نفر دیگر نیز در این رابطه در بلژیک، فرانسه و آلمان بازداشت شدند که دو نفر از آن‌ها تا کنون آزاد شده‌اند.

پلیس بلژیک معتقد است، مرد ۵۴ ساله‌ای که در هتلی در پاریس بازداشت شد و “مرهاد ا.” نامیده شده با زوجی که در بروکسل همراه با ۵۰۰ گرم ماده منفجره قوی و یک چاشنی بازداشت شده‌اند همدست است.

این زوج نیز با نام‌های امیر “امیر س.” ۳۸ ساله و “نسیمه ن.” ۳۳ ساله معرفی شده‌اند. برخی خبرگزاری‌های ایران هویت این دو نفر را امیر سعدونی و نسیمه نعامی اعلام کرده‌اند. هر سه این افراد ایرانی‌الاصل بوده و تابعیت بلژیک را دارند.

تمدید بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان

از طرفی پلیس آلمان نیز قرار بازداشت دیپلمات ایرانی متهم به تلاش برای بمب‌گذاری در نشست مجاهدین خلق در پاریس با نام “اسدالله الف.” را تمدید کرده است.

بازرسان آلمانی بر این نظرند که اسدالله الف. که گفته می‌شود مأمور اطلاعاتی است در لوکزامبورگ در ماه ژوئن به این زوج مواد منفجره داده تا به این همایش حمله کنند.

تهران این اتهام را رد کرده و آن را “سناریویی” برای تخریب رابطه ایران و اروپا به هنگام افزایش تنش‌های شدید دیپلماتیک این کشور با آمریکا خوانده است.

همایش سازمان مجاهدین خلق ایران ۱۰ تیرماه در حومه پاریس با حضور شماری از چهره‌های متحد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از جمله رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک و نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو خواهان تغییر رژیم ایران‌اند برگزار شد.

مقام‌های بلژیک خواستار استرداد “اسدالله الف.” و “مرهاد الف.” شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، “مرهاد الف.” پیش از بازداشت سه روز مورد بازجویی پلیس فرانسه قرار گرفت. او با استرداد به بلژیک موافقت کرده است. هویت او به هنگام دستگیری مبهم بود و در تلفن‌اش یک سیم‌کارت اتریشی و تنها یک شماره مربوط به اتریش را داشت.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.