برخوردهای غیر انسانی و توهین آمیز دادستان نظامی ارومیه با پدر ایرج محمدی زندانی سیاسی منجر به سکته قلبی وی گردید

چهارشنبه, 23ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

iraj-mohamadi
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روزگذشته پدر زندانی سیاسی ایرج محمدی به منظور پیگیری به عدم اجازه دادستان نظامی ارومیه به بستری شدن فرزندش در بیمارستان به وی مراجعه نمود. اما با برخوردهای غیر انسانی و توهین آمیز این فرد مواجه گردید که منجر به سکته قلبی و بستری شدن او در یکی از بیمارستانهای ارومیه گردید.

روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه آقای محمد محمدی پدر زندانی سیاسی ایرج محمدی برای پی بردن به علت مخالفت دادستان نظامی ارومیه با بستری شدن فرزندش در یکی از بیمارستانهای زاهدان به دادستانی نظامی ارومیه مراجعه نمود.اما دادستان نظامی ارومیه که پاسداری به نام کریم نوروزی می باشد به طرز وحشیانه و توهین آمیزی با وی برخورد نمود. این برخوردهای غیر انسانی به حدی شدید بود که آقای محمدی دچار سکته قلبی گردید و در همان دادستانی به حالت اغما فرو رفت و با کمک سایر اعضای خانواده به یکی از بیمارستانهای ارومیه منتقل شد . وضعیت ایشان همچنان در شرایط حادی است.

تا به حال چندین بار خانواده محمدی به دادستان نظامی ارومیه مراجعه کرده اند ولی هر بار کریم نوروزی از مواجه شدن با این خانواده و و پاسخ دادن به سئوالات آنها خوداری می کند و به مامورین دادستانی دستور می دهد با رفتاری وحشیانه و توهین آمیز آنها را از دادستانی بیرون نمایند.

زندانی سیاسی ایرج محمدی چند روزی است که علاوه بر بیماریهای قبلی دچار خونریزی داخلی شده است و در شرایط حاد جسمی بسر می برد. علیرغم تاکیدات پزشک معاینه کننده مبنی بر بستری شدن فوری وی اما دادستان نظامی ارومیه پاسداری به نام کریم نوروزی از بستری شدن و درمان این زندانی سیاسی در یکی از بیمارستانهای زاهدان ممانعت می کند و هدف این جنایتکار علیه بشریت جز زجر کش کردن این زندانی چیز دیگری نمی تواند باشد.

وضعیت جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی بسیار حاد می باشد.وزن او تا حد زیادی کاهش یافته است.دچار ضعف شدید، لرزش دست،کاهش شدید زمان خواب و سرگیجه می باشد . او همچنین از بیماریهای حاد کلیوی و عصبی در اثر شکنجه های طاقت فرسا در بازداشتگاه اطلاعات سپاه رنج می برد.

پس از افشای نام دو تن از شکنجه گران اطلاعات سپاه پاسداران در بازداشتگاه مخفی ۸۱ رمضان به نام های جهانگیر نعمتی ازعناصر اطلاعاتی استان آذربایجان و شکنجه گر رضا حسن زاده ، آنها دستور قتل تدریجی وی را به کریم نوروزی دادستان نظامی ارمیه داده اند.نوروزی دستورات این دو شکنجه گر ضد بشر را به اجرا در می آورد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای غیر انسانی و توهین آمیز دادستان نظامی ولی فقیه با خانواده های زندانیان سیاسی که منجر به سکته قلبی یکی از آنها گردیده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ اسفند ۹۱ برابر با ۱۱ مارس ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.