ار اف ای: ولایتی: ایران آماده است فوراً از سوریه و عراق خارج شود

شنبه, 23ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل، پس از ملاقاتش با رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، امروز جمعه بیست و دوم تیر ماه در تهران گفت که جمهوری اسلامی ایران حاضر است از سوریه و عراق خارج شود.

علی اکبر ولایتی که برای تسلیم پیام خصوصی آیت الله خامنه ای به دیدار رئیس جمهوری روسیه به مسکو رفته بود، بار دیگر همانند دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که حضور نظامی ایران در سوریه و عراق جنبۀ مستشاری دارد و هر گاه حکومت های این دو کشور بخواهند، جمهوری اسلامی نیروهای خود را از سوریه و عراق خارج می کند.

مشاور علی خامنه ای در امور بین الملل گفته است : “مستشاران نظامی ایرانی در صورتی که مقامات قانونی سوریه اعلام کنند نیازی به حضور آنان ندارند، سوریه را ترک خواهند کرد.”

همزمان با سفر علی اکبر ولایتی به روسیه، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نیز با ولادیمیر پوتین در مسکو ملاقات کرد. در این ملاقات رهبر اسرائیل از رئیس جمهوری روسیه خواست که نیروهای جمهوری اسلامی را از سوریه بیرون براند و دولت تل آویو با ماندن اسد در قدرت مسئله ای ندارد.

خروج نیروهای ایرانی از سوریه خواست مشترک اسرائیل و روسیه است هر چند انگیزه های آنان در این زمینه متفاوت است. روسیه که به گفتۀ رهبران ایران خواستار احیای مقام پیشین خود در خاورمیانه و از جمله در سوریه است حاضر به تحمل شریک مزاحمی همانند قوای جمهوری اسلامی در سوریه نیست و این را به گفتۀ سفیر پیشین ایران در مسکو، نعمت الله ایزدی، به رهبران جمهوری اسلامی ایران فهمانده است.

رادیو بین المللی فرانسه

از: احترام آزادی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.