واکنش روحانی به حمایت خامنه‌ای از دولت؛ همراهی همگان با دولت ضروری است

سه شنبه, 26ام تیر, 1397
اندازه قلم متن

حسن روحانی رییس جمهوری ایران از حمایت آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از دولت استقبال کرده است. آقای روحانی عصر روز یکشنبه در جلسه هیات دولت گفت: دولت بار سنگین امید و اعتماد مردم را بردوش دارد و همراهی همگان با دولت در شرایط فعلی ضروری ست.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که روز یک‌شنبه هیات دولت را برای صحبت درباره مسایل اقتصادی فراخوانده بود، با اشاره به «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان»، گفت: «باید با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد شود».

وی در این دیدار، دستور اخیر حسن روحانی به سه وزارت‌خانه و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای پیگیری تخلف‌های اقتصادی را «خوب» خواند.

صبح امروز سایت الف – متعلق به احمد توکلی – گزارش کرده بود که رهبر ایران به دلیل «بروز برخی نابسامانی‌های اقتصادی» و برای «بررسی دقیق موضوع» هیات دولت را فراخوانده است.

این برای چندمین بار در هفته‌های اخیر است که آیت‌الله خامنه‌ای درباره مسایل اقتصادی، هیات دولت یا حسن روحانی را خطاب قرار می‌دهد.

او که اردیبهشت ماه سال جاری دستور تشکیل «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه» را داده بود، تیرماه امسال نامه‌ای به رییس‌جمهوری ایران ارسال کرد.

خبرگزاری مهر آن زمان نوشت که رهبر ایران در این نامه «ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده در خصوص واگذاری ارز و سکه در ماههای اخیر و ابهاماتی که در افکار عمومی ایجاد کرده»، دستور داده است «ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود».

چند روز پیش نیز خبر «هشدار» رهبر جمهوری اسلامی به وزیر اطلاعات منتشر شد. پس از سخنان محمود علوی، وزیر اطلاعات، که گفته بود نباید با مفسدان اقتصادی با تندی برخورد کرد، برخی رسانه‌ها نوشتند آیت‌الله خامنه‌ای این سخنان را «به ‌ضرر وزارت اطلاعات و به‌ ضرر اقتصاد ملی» دانسته است. این خبر از سوی روزنامه ایران، ارگان دولت، و به نقل از منعبی در دفتر وزیر اطلاعات تکذیب شد، اما خبرگزاری تسنیم به نقل از محمود علوی آن را تایید کرد..

رهبر جمهوری اسلامی مواردی چون «جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی»، «اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع»، «مبارزه‌ واقعی با فساد» و «حرف زدن رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط» را از جمله مواردی دانست که دولت با رعایت آن‌ها می‌تواند بر مشکلات اقتصادی ایران غلبه کند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین درباره اهداف سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی نیز به دولت توصیه کرد «به جز چند کشورمعدود مانند آمریکا، روابط ایران «با شرق و غرب باید هرچه بیشتر تقویت شود».

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی در سفر به اروپا و «مقتدرانه» توصیف کردن آن، گفت: «نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود». او اضافه کرد که کشورهای اروپایی «موظفند تضمین‌های لازم را درخصوص برجام بدهند»، اما «نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود».

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.