فیروز محمودی: اینجوری نمیشه

دوشنبه, 1ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

?فیروز محمودی

۱ – نمیشه یک جنگ را ۸ سال با شعار ادامه داد و بعد از ۸ سال با جام زهر آنچه را که دلسوزان گفته بودند قبول کرد در حالیکه هیچ دستاوردی نداشته و از مردم نیز انتظار ایثار و فداکاری داشت.

۲ – نمیشه یک گروه ۶ نفری از روحانیون و آن هم انتصابی نه تنها برای تمام قوانین موضوعه یک مملکت بلکه برای قانونگذاران آن نیز تصمیم بگیرند و مطابق خواسته های خود عمل کنند و در عمل ما نهاد قانونگذاری قوی با قانونگذارانی مستقل و مردمی داشته باشیم.

۳– نمیشه تمام اختیارات و از آن جمله سیاست گذاری داخلی و خارجی در همه زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و… در دست نهادهای مختلف باشد و هنگام گرفتن بودجه سرو دست بشکنند اما هنگام ایجاد مشکل و پاسخگویی از خود سلب مسئولیت کرده و تنها دولت را مقصر بدانند.

۴ – نمیشه لیاقت افراد را بر اساس یقه و پیشانی و .. و جدیدا بر اساس ژن و نسبت فامیلی تشخیص داد و به مدیریتهای خرد و کلان منصوب کرد و از ان سو ادعای مدیریت جهان را داشت.

۵– نمیشه ماشین آشغال و به درد نخور را بیش از ۲۰ سال با نام حمایت از کالای ایرانی با چندین برابر قیمت به مردم انداخت و باعث آلودگی و تصادف و دها مرض دیگر شد و در عین حال به مردم پاسخ نداد که چرا کالای ایرانی بهتر نمی شود و نیز این پولهای چندین برابر کجا می رود؟

۶ – نمیشه یک ادم ناشناخته و تازه از راه رسیده را با اشاره ای رئیس جمهور کرد که هشت سال یک مملکت را به نابودی بکشاند ، بعد از ملت خواست باور کنند که او واقعا انتخاب آنان بوده و به عنوان رئیس جمهور قبولش کنند.

۷– نمیشه کسانی را که به گفته خود مقامات ۱۵ میلیون رای داشته اند بدون تشکیل هیچ دادگاهی بیش از ۸ سال در حصر نگاه داشت و از مردم خواهان روی گردانی از آنها شد.

۸– نمیشه رئیس جمهور را مردم انتخاب کنند اما این رئیس جمهور نتواند همکاران خود را انتخاب کند و دیگران این کار را انجام دهند و در نهایت نیز همان کسانیکه اعضای دولت را تعیین کرده اند با نادان فرض کردن مردم آن را ناکارامد بخوانند و فکر کنند مردم هم باور میکنند.
۹ – نمیشه به نام دشمنی با کشوری که هزاران کیلومتر با ما فاصله دارد بیش از ۳۰ سال یک گروه شبه نظامی با هزینه های گزاف در کشوری دیگر ایجاد کرد، آن را با ساختن موشکی که شعار نابودیش روی آن نوشته شده تهدید به نابودی کرد و در ادامه به جنگ داخلی کشوری در همان منطقه پیوست و دها میلیارد دلار هزینه کرد اما انتظار عکس العملی از آن کشور نداشت و نیز شاهد جستجوی عده ای در میان زباله ها برای تکه ای نان نبود.

۱۰– نمیشه اکثریتی از جان و دل و از راههای قانونی کار و تولید نمایند اما عده ای کوچک با رانت ارتباط و اقازادگی و اسکله و قاچاق و… از آنها پیشی گرفته و همه زحماتشان را بر باد دهند و در عین حال انتظار تولید و اشتغال را داشت.

۱۱- نمیشه هیچ زمینه تفریح و شادی و کار برای جوانان کشور ایجاد نکرد و زمانی هم که خود زمینه ساز یک شادی و تفریح می شوند آنان را دستگیر و به زندان انداخت و یا از آنان خواست که برای تخلیه روحی و روانی و … صرفا به مساجد پناه ببرند.

۱۲ – نمیشه به نام “مستضعفین” اموال ” مستکبرین” را مصادره نمود و بعد خود آن اموال را در اختیار گرفته و در ویلاهای آنان ساکن شد.

۱۳ – نمیشه مطبوعات را بست و اقازاده ها را رها و رانتخور تربیت نمود و در عین حال ادعای مبارزه با فساد نمود.

۱۴– نمیشه بدون دلیل عقلانی ۴۰ سال بر روی پرچم تنها ابرقدرت مسلط جهان رژه رفت ، به او مرگ بر گفت و به مبارزه اش طلبید اما تحریمهای او را ظالمانه خواند.

۱۵– نمیشه ادعای رهبری جهان اسلام را داشت اما بزرگترین مذهب اسلام یعنی اهل تسنن در پایتخت کشور حق داشتن یک عبادتگاه را نداشته باشند.

۱۶ – نمیشه با همسایه ای که در طول تاریخ بیشترین خیانتها را به این ملت و سایر ممالک همجوارش با تصرف خاک و نیز پشت پا زدن به پیمانها کرده هم پیاله شد و انتظار وفای به عهد و دوستی از او داشت.

۱۷ – نمیشه دست گوسفند دزد را قطع کرد اما دزدهای هزارهزار میلیاردی که موفق به فرار نشده اند را ازاد گذاشت و یابه چند سال حبس آنچنانی محکوم کرد و از مردم نیز انتظار اعتماد به قانون و دستگاه قضایی را داشت.
…و صدها نمی شود دیگر.

اینجوری نمیشه حکومت و مملکت داری کرد. اگر اینجوری میشد الان نوادگان شاه عباس و شاه طهماسب یا نتیجه های ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه و.. هنوز حاکم بودند و نوبت به امروزی ها نمی رسید. بوی نامطبوع بی لیاقتی و فساد مملکت را گرفته. اگر مسولین می توانند اصلاح کنند و اصلاح شوند و گرنه خدا میداند چه خواهد شد البته تاریخ هم می داند‼

@Wonderful_chanel


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. Time for advice has passed. Need action. Islamic regime must go. It is over because enough is enough.