هپلی: تهاتر عمامه در برابر ودکا

دوشنبه, 1ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

از شما چه پنهان تا ظهور جمهوری اسلامی ما نمی دانستیم که زبانی که باهاش حرف می زنیم «زبان جهنمیان» است؛ تا اینکه علمای جمهوری اسلامی با آوردن ده ها حدیث و آیه ثابت کردند که ما الان به زبان جهنمی حرف می زنیم. زبان اهل جنت عربی است و باقی زبان ها در جهنم تکلم می شود.

 بنابراین  همه کسانی که از گرانی و بدبختی و گرسنگی و سرکوب و غیره می نالند  جوابشان را گرفته اند؛ جهنم که جزایر هاوایی نیست که لم بدهید و کوکتل بنوشید و جشن و سرور بر پا باشد. باید عرق بریزید و کتک بخورید و دمی هم نفسی به راحتی نکشید. یک جایی است مثل همین جمهوری اسلامی که هستید. گیرم یک خورده تحریمش بیشتر است. البته نمی دانم نماز خواندن اجباری است یا نه. شاید نماز جماعت داشته باشند، ولی نمیدانم چطور قبله را پیدا می کنند.

حالا از جهنم گذشته، برخی که این خبر خلع درجه ی زبان فارسی را می خورند، ممکن است که  غصه ی  زبان و ملیت و هویتشان را بخورند. بیخود، دنیا گذراست، به فکر آخرت باشید. اینها زیاد  اهمیت ندارد. چون همینطوری هم نمی شود وارد بهشت شد و شروع کرد به عربی بلغور کردن. اگر  در تمام این مدت در مدارس عربی تدریس می شود برای این است که آن دنیا که به بهشت رفتید سرگردان نشوید. دارند برای تور بهشت آماده تان می کنند و شما هم نق م یزنید. هر کار جمهوری اسلامی منطق دارد و همه اش روی حساب است، شماها نمی فهمید.

در فکر آن بودم که فارسی که به این ترتیب به درد نمی خورد، پس تا کی باید وقتمان را تلف کنیم و فارسی حرف بزنیم  که ناگهان با خبر شدیم  که وزیر آموزش و پرورش

 ام القرأ حاج سیدمحمد بطحایی. در سفر دو روزه ای که به روسیه کرده پیشنهاد نموده که زبان روسی به عنوان زبان دوم در مدارس ایران تدریس شود. یعنی تا حالا فکر می کردیم که فارسی زبان دوم است، فهمیدیم که نه دوم هم نیست. فعلاً روسی دوم است تا بعد ببینیم چه می شود. مثل اینکه باید بنشینیم پای مشق روسی که هیچ هم معلوم نیست از عربی آسان تر باشد. قدیم ها اگر کسی روسی بلد بود، جزو اشخاص مشکوک محسوب می شد که ممکن است بلشویک باشد. حالا باید یاد بگیرید تا حکومت به شما عنایت پیدا کند.

به هر صورت زبان روسی هم محاسن خودش را دارد. روس ها دو سمبل اساسی دارند یکی ماتریوشکا که همان عروسک تو در توست است  و دیگری ودکا. خوشبختانه ماتریوشکا  چون روسری دارد مشکلی ندارد اینهم که چند تا زن در دلش مخفی شده  است اشکالی ندارد. در اسلام که تعدد زوجات رواست، هر چند تا بخواهید میتونید عروسک توی دل عروسک بگذارید. فقط باید تکلیف صیغه و عقدی را روشن کنید.

اما با ودکا چه کنیم؟ دیدم در روسیه ودکای چادری درست کرده اند که عکسش را در بالا ملاحظه می کنید. نمی دانم که با همکاری وزارت ارشاد و تأیید علمای اعلام درست شده، یا اینکه از مصادیق نفوذ فرهنگی است. به هر صورت هر کدام که باشد، باید خوب فروش کند.

در مقابل، شاید ما هم بتوانیم سمبل های شاخص جمهوری اسلامی را به روسیه صادر کنیم که در روابط فی مابین تلافی کرده باشیم.

الحمدالله عمامه و آفتابه  سمبل های جمهوری اسلامی  جهانگیر است و در همه جای دنیا استفاده از هر دوی آنها در سر و ته بدن، بر همه معلوم است. به هر صورت همین است که میگویند اسلام از صدر تا ذیل امور فکر همه چیز را کرده است. دیگر از این روشن تر چگونه می توان گفت؟

حتا تا آنجا که شنیده ام علمای اسلام برای ترویج اسلام و تبادل فرهنگی فیمابین بسیاری از مشتاقان فوتبال را مجهز به عقد موقت یعنی صیغه آن هم به زبان روسی  کردند تا خدای نکرده به گناه آلوده نشوند. متنش را هم عوامل سایت به دست ما رساندند و در زیر به عرضتان می رسانیم که به هر صورت دم دست داشته باشید. صیغه که مثل جام جهانی نیست تا چهار سال یک بار باشد. هر وقت پا بدهد مستحب است.

گویا این اقدام علما ثمر بخش  بوده و نتایج مفیدی نیز داده است که به رأی العین قابل مشاهده است. اتحاد استراتژیک به این میگویند.

این را هم بگویم که نادان از دنیا نروید. برای آشنایی با سوابق علمی حاج آقا بطحایی  کافی است بگوییم  که وی در سال ۱۳۶۰، دیپلم خود را در زمینه علوم تجربی از دبیرستان دهخدا در کراچی دریافت کرده و به همین سبب از همه علوم جدیده و قدیمه بهره ی کامل دارد. او در پاسخ منتقدان گفت که «ما فقط تلاش می کنیم آموزش زبان های خارجی در مدارس متنوع شود و انحصار زبان انگلیسی شکسته شود.» اما خودمانیم اگر خوب نگاه کنیم می بینیم از روز اول فقط انحصار زبان فارسی شکسته  شده است. هرزبانی می خواهید حرف بزنید، بزنید، فقط فارسی نباشد. به هر صورتی این جوری تهمت فاشیسم و اینها هم بهتان نمی چسبد. دیگر چه می خواهید؟

۲۰۱۸ Jul 21st Sat – شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۷

از: ایران لیبرال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.