علی اکبر امیدمهر: علت اصلی پذیرش گفتگوی بدون پیش شرط با رژیم از سوی ترامپ

چهارشنبه, 10ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

ظریف ماه گذشته در پی دیدار با مقامات آلمان از برلین وارد رم شد. تا این پیام را به نخست وزیر ایتالیا بدهد. که جمهوری اسلامی توصیه اتحادیه اروپا را پذیرفته و نخست وزیر ایتالیا میتواند در دیدار قریب الوقوعاش از کاخ سفید، موافقت نظام با توصیه شورای اروپایی روابط خارجی، مبنی بر گفتگوی مستقیم مقامات نظام با مقامات آمریکایی را با این شرط که آنها، پیش شرطی جهت انجام مذاکرات فیمابین نگذارند، اعلام کند. با این تفکر، ها ترامپ از پیش شرطهای خود، عدول نمیکند. در نتیجه با انداختن توپ پیشنهادی اروپاییان بزمین ترامپ و رد این دیدار بدون پیش شرط، هم باعث تشدید اختلاف اتحادیه اروپا با پرزیدنت ترامپ و هم موجب تقویت برجام، از سوی پنج بعلاوه یک منهای آمریکا میگردد. قرار بود با رد این پیشنهاد از سوی ترامپ، اروپاییها با دور زدن تحریمهای آمریکا، به روابط کج دار و مریض خود، با نظام ادامه دهند. رژیم طی یک ماه گذشته نیز با فحش کاری رسانهای علیه پرزیدنت ترامپ و تحقیر ایشان مبنی بر اینکه تا کنون دهها بار تقاضای گفتگو با مقامات نظام از جمله روحانی نموده اما جملگی رد شدهاند. سعی در تحریک ترامپ و عدم پذیرش تقاضای نخست وزیر ایتالیا بنمایندگی از اتحادیه اروپا در خصوص دعوت به گفتگوی مستقیم باننامنمود.
اما در پی دریافت این پیام از سوی نخست وزیر ایتالیا، پرزیدنت ترامپ بر خلاف انتظار و در حضور همه و رسانههای جمعی به صراحت گفت. ه حاضرست. بدون پیش شرطی با مقامات رژیم گفتگو نماید.باین ترتیب در حضور همه، این توپ پنجر شده را، با یک شوت پنالتی بزرگ، دوپاره نموده، هم بزمین رژیم و هم به زمین حامیان اروپایی برجام انداخت. ه حاصل آن، یکیاز این دو، خواهد شد:

۱- رژیم یا مجبور میشود. این دیدار را انجام دهد. که باید قواعد بازی در جریان مذاکرات را بپذیرد. یعنی اجبار به پذیرش ۱۲ شرط ارائه شده از سوی پمپئو وزیر خارجه، که پمپئو پس ازین دیدار آنرا در سه مورد خلاصه نمود. ه با تحقق آن، دیگر چیزی بنام جمهوری اسلامی در کره زمین، وجود خارجی نخواهد داشت.

۲- یا نمیپذیرد. که در آن صورت با شمشیرهای از رو بسته شدهی اروپائیان و همه اعضای پنج بعلاوه یک برجام رو در رو خواهد شد. ه حاصل آن نیز، باعث محو جمهوری اسلامی ازین کره میگردد.

علی اکبر امیدمهر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.