احمدی‌نژاد از ترامپ خواست فهرست ‘آقازاده‌ها’ در آمریکا را منتشر کند

چهارشنبه, 10ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از دونالد ترامپ خواسته است که فهرستی از بستگان مقام‌های ایرانی ساکن در آمریکا منتشر کند.

آقای احمدی‌نژاد در توییتر رسمی خود با خطاب قرار دادن توییتر رسمی آقای ترامپ این درخواست را مطرح کرده است.

رئیس جمهور سابق ایران در توییتی، به زبان انگلیسی، نوشته است: “آقای ترامپ، اگر چنین لیستی دارید، فهرستی از بستگان مقام‌های حکومت ایران منتشر کنید که گرین کارت یا حساب بانکی در آمریکا دارند.”

آقای احمدی‌نژاد در زمانی دونالد ترامپ را خطاب قرار داده که آقای ترامپ می‌گوید احتمالا مقام‌های ایرانی به دنبال مذاکره با او باشند.

هرچند که محمود احمدی‌نژاد در چند سال اخیر تا حدی به حاشیه رانده شده، هنوز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او و هوادارانش انتقادهای کم‌سابقه‌ای را درباره حکومت ایران مطرح کرده‌اند.

آقای احمدی نژاد چند روز پیش از وزارت کشور ایران خواست برای برگزاری تجمعی در اعتراض به فشارهای آمریکا و همچنین “شرایط نابسامان اقتصادی، سوءتدبیرها و ضعف‌های آشکار مدیریتی و اشتباهات مکرر” مجوز صادر شود.

درخواست او از دونالد ترامپ برای انتشار فهرست ایرانیان نزدیک به حکومت ساکن در آمریکا در حالی انجام می‌شود که با توجه به همزمانی افشای پرونده‌های متعدد فساد و بحران ارزی، در افکار عمومی در ایران نسبت به خروج ارز از طرف وابستگان حکومت حساسیت ایجاد شده است.

به نزدیکان مقام‌های حکومت که از نفوذشان برای منافع اقتصادی شخصی استفاده می‌کنند اصطلاحا “آقازاده” می‌گویند.

در عین حال گروهی از محافظه‌کاران هم روی دوتابعیتی بودن مدیران و یا تحصیل نزدیکانشان در خارج از کشور حساسیت نشان می‌دهند.

محمود احمدی‌نژاد پیش از توییت روز چهارشنبه خود هم با نامه نوشتن، دونالد ترامپ را خطاب قرار داده است.

او پیشتر به باراک اوباما و جورج بوش، روسای جمهور سابق آمریکا هم نامه نوشته بود.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.