محرومیت یاسر شرفی پور از دریافت خدمات پزشکی در زندان

دوشنبه, 15ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

یاسر شرفی پور زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر که روز جمعه از ناحیه سینه ، شکم و پشت دچار سوختگی شده بود پس از اعزام به بیمارستان، علی رغم نظر پزشکان مبنی بر لزوم بستری شدن، به زندان بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۲ام مردادماه ۹۷ یاسر شرفی پور زندانی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج بر اثر ریختن آب سماور بر روی سینه و شکم و پشتش از این نواحی دچار سوختگی شده است به بیمارستان اعزام و پس از پانسمان محل سوختگی علی رغم نظر پزشکان مبنی بر لزوم بستری شدن با بی توجهی مسئولان به زندان منتقل شده است.

یک منبع آگاه از وضعیت آقای شرفی پور به گزارشگر هرانا گفت: “آقای شرفی پور روز جمعه دوازدهم مرداد براثرریختن آب سماور کل قسمت سینه و‌ شکم‌ و پشتش دچار سوختگی شده. سوختگی به حدی بوده که تنفس ایشان را دچار مشکل کرده بود. مسئولین زندان ایشان را به بهداری منتقل کرده ولی تنها به زدن پماد سوختگی اکتفا کرده و ایشان را به بند باز میگردانند که با اعتراض زندانیان مواجه شده و نهایتا ایشان را با دست بند و پابند به بیمارستان اعزام میکنند. در بیمارستان نیز با وجود تاکید پزشکان مبنی بر لزوم بستری شدن آقای شرفی پور پس از پانسمان نواحی سوختگی با مخالفت و بی توجهی مسئولین زندان مجددا به زندان بازگردانده میشوند.”
هرانا پیشتر نیز در گزارشی به بررسی مشکلات زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج پرداخته که یکی از مشکلات عمده آنان نداشتن پزشک خوب و امکانات درمانی مناسب در درمانگاه زندان است. با وجود این مشکلات زندانیان بیمار با بی توجهی مسئولین زندان مواجه شده و غالبا از اعزام آنان به بیمارستان های خارج از زندان نیز جلوگیری میشود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.