محرومیت یک زندانی در زندان زاهدان از دریافت خدمات پزشکی

جمعه, 19ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

عثمان فلازهی، زندانی محبوس در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان دو ماه پیش به دلیل شرکت در یک درگیری دسته جمعی با ماموران امنیتی که دو دهه پیش رخ داده بود، بازداشت شد. این زندانی در زمان بازداشت در بازداشتگاه پلیس امنیت به شدت مضروب شده و شکنجه دیده است. آقای فلازهی علیرغم وخامت حال و خونریزی به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است و از زمان انتقال، کماکان از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است. تاکنون نیز جلسه رسیدگی به اتهامات وی برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از زندانیان محبوس در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان با وجود نیاز شدید به خدمات درمانی به مدت بیش از دو ماه از رسیدگی پزشکی لازم محروم مانده است.

هویت این زندانی “عثمان فلازهی” حدودا ۶۰ ساله از اهالی ایرانشهر توسط هرانا احراز شده است.

این زندانی دو ماه پیش به دلیل حضور در یک درگیری مربوط به بیست سال پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است. او در محل بازداشتگاه به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفت: “بیست سال پیش برادر این زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در ایرانشهر بازداشت شد. به دنبال بازداشت وی درگیری میان جمعی از نزدیکان او و ماموران امنیتی رخ داد که در این درگیری دهها تن از ماموران به قتل رسیده و فرد بازداشت شده نیز آزادسازی و متواری شده است. آقای فلازهی در آن زمان در محل درگیری حضور نداشته و پس از آن نیز با مراجعه به اداره اطلاعات بی‌گناهی وی ثابت و آزاد می‌شود”.
این منبع در ادامه گفت: “حال با گذشت بیست سال، دو ماه پیش عثمان فلازهی به دلیل حضور در آن درگیری توسط پلیس امنیت بازداشت شده است. این در حالی است که این شهروند در تمام این مدت در این شهر زندگی می‌کرده است. برادر وی فرد با نفوذی در منطقه بوده، دلیل بازداشت آقای فلازهی نیز تحت فشار قرار دادن برادر اوست. وی در ابتدای بازداشت در محل بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ۱۲ روز گذشته به بند ۶ و سپس به بند ۴ زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. این زندانی که بر اثر شدت شکنجه اکنون دچار خونریزی بیرونی است، در طول این مدت از دریافت خدمات درمانی محروم مانده و بهداری زندان تنها قرص چرک خشک‌کن به وی داده است. کماکان نیز برای او جلسه دادگاه جهت رسیدگی به اتهاماتش برگزار نشده است”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.