شرکت آمریکایی امنیت سایبری می‌گوید: هکرهای سپاه پاسداران به دنبال پول هستند

یکشنبه, 21ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

صدای آمریکا، مایکل لیپین- یک گروه آمریکایی فعال در عرصه امنیت سایبری می گوید نهادهای وابسته به حکومت ایران طی ماه های گذشته و با هدف کسب سود، به طور فزاینده ای حملات سایبری بین المللی انجام داده اند.

تام پارکر، مدیر بخش رشد و استراتژی در شرکت «اکسنتور سکیوریتی» در مصاحبه ای با شبکه فارسی صدای آمریکا گفت بیشتر حملات سایبری که شرکت تحقیقاتی او، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای دولتی ایران را پشت آنها می داند، با انگیزه های مالی صورت گرفته است.

این شرکت مستقر در شهر آرلینگتون، واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا، روز سه شنبه گزارشی منتشر کرد که در آن آمده است تحقیقات انجام شده از ابتدای سال جاری میلادی نشان می دهد هکرهای وابسته به دولت ایران از چندین بدافزار برای حملات سایبری و با هدف سودآوری استفاده کرده اند.

پارکر می گوید تیم او شاهد تحول انگیزه هکرهای وابسته به دولت ایران در انجام این خرابکاری ها بوده است به طوریکه انگیزه آنها از انجام حملات سایبری دیگر صرفا اعلام یک پیام یا موضع گیری سیاسی و یا سرقت اطلاعات معنوی و خرابکاری نیست بلکه آنها به دنبال کسب پول نیز هستند.

مقامات ایران بارها اتهام دست داشتن در حملات سایبری در آمریکا و کشورهای عرب جنوب خلیج فارس را رد کرده اند. اما مقامات آمریکایی تاکنون چندین هکر ایرانی را به خاطر اخلال و نفوذ به سیستم ها تحت تعقیب قرار داده اند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.