واکنش ایران به ادعای جنجالی رجب صفراف درباره تقسیم دریای خزر

سه شنبه, 23ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

ایسنا – سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: فردی به نام «صفراف» هیچگاه عضو مذاکره‌کننده روسیه درخصوص خزر نبوده و ادعاهای او بی‌اساس و غیر قابل اعتنا است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها درخصوص ادعایی که روز گذشته توسط فردی به نام« رجب صفراف» در یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی منتشر شد، اظهار کرد: بررسی سوابق نشان می‌دهد که ایشان هیچ‌گاه فردی مذاکره‌کننده از جانب هیات مذاکره‌کننده روسیه با هیات ایرانی در مذاکرات خزر نبوده است. بدون تردید سخنان و ادعاهای نامبرده اساسا فاقد هرگونه اعتبار است. تردیدی وجود ندارد که طرح این ادعاهای بی‌اساس در این برهه با اهداف مشخص و هدایت شده از سوی عناصر و مراکز خاص صورت می‌پذیرد.

شب گذشته یک کارشناس روس به نام رجب صفراف در یکی از بخش‌های خبری بی‌بی‌سی مدعی شد که روسیه در سال ۱۹۹۶ که مذاکرات بر سر تقسیم دریای خزر آغاز شد، منتظر پیشنهاد ۵۰ درصدی ایران بود (۵۰ درصد ایران و ۵۰ درصد ۴ کشور عضو سابق اتحاد شوروی) و حتی روس‌ها آمادگی روانی این پیشنهاد را نیز داشتند اما پیشنهاد ایران مبنی بر تقسیم مساوی خزر (هر کشور۲۰ درصد) تعجب و خوشحالی طرفین مقابل را در پی داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.