بازداشت ۴۰ نفر در یک مهمانی شبانه در بیرجند

جمعه, 26ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

دادستان عمومی و انقلاب خراسان جنوبی از بازداشت ۴۰ «جوان و نوجوان» در یک «پارتی شبانه» خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا‍، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی میانگین سنی بازداشت‌شدگان را بین «۲۰ تا ۳۵ سال» اعلام کرده است.

به گفته احمدرضا اعراب شیبانی، از ۴۰ فرد بازداشت‌شده، ۱۶ نفر مرد و ۲۴ نفر زن هستند که «حسب مشاهدات عینی قاضی با اتهام شرب و نگهداری خمر و سایر مفاسد اجتماعی» در حومه بیرجند بازداشت شده‌اند.

اعراب شیبانی افزود که برای این افراد «به قید فوریت و با تاکید دادستان»، در شعبه اول دادیاری دادگاه عمومی و انقلاب بیرجند، پرونده تشکیل شده و قاضی ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی به اتهامات آنها رسیدگی می‌کند.

این برای نخستین بار نیست که در بیرجند نیروهای پلیس با هجوم به مهمانی‌های خصوصی به بازداشت شرکت‌کنندگان اقدام می‌کنند.

دی‌ماه سال گذشته نیز دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از بازداشت ۳۶ نفر در یک «پارتی شبانه» در این شهر خبر داد و گفت که این افراد با عنوان «جشن تولد» در این مهمانی شرکت کرده بودند.

حسین مقدس اعلام کرده بود که پلیس پیش از آغاز این مهمانی از برگزاری آن اطلاع یافت و پس از مراجعه به محل، «تعداد زیادی دختر، پسر، زن و مرد» را که به گفته وی، «با وضعیت بسیار زننده، ضمن کشف حجاب با صدای بلند موسیقی در حال رقص مختلط و انجام حرکات نامتعارف بودند»، دستگیر کرد.

بهمن‌ماه سال ۹۶ نیز فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از بازداشت ۵۵ نفر که به گفته وی در بیرجند در یک «پارتی مختلط» شرکت کرده بودند، خبر داد.

به گفته مجید شجاع، پلیس پیش از برگزاری این مهمانی، مطلع می‌شود که «خانمی با هویت معلوم به همراه همسرش که غیربومی استان است قصد برگزاری مراسم پارتی مختلط شبانه و اعمال منافی عفت عمومی در شهرستان بیرجند را دارد.»

وی توضیح بیشتری دربارهٔ زوج برگزارکننده این مهمانی و اظهارات خود مبنی بر قصد آنها برای انجام آنچه «اعمال منافی عفت عمومی» نامیده، نداد.

در سال‌های اخیر اخبار منتشر شده دربارهٔ دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» افزایش یافته و گزارش‌هایی دربارهٔ بازداشت تعدادی از جوانان در استان‌های مختلف منتشر شده‌است.

این بازداشت‌ها حتی به مهمانی‌های خانوادگی چون جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها تن در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

علاوه بر این گزارش‌هایی هم از پلمپ مراکز «برپایی پارتی‌های شبانه» و بازداشت تعدادی در این رابطه در شهرهای مختلف ایران حکایت داشت.

پلیس ایران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و به‌ویژه در سال‌های گذشته بارها با حمله به مهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسم خصوصی تعداد بسیاری را بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی داده‌است.

دامنه دخالت پلیس در مهمانی‌های خصوصی که در اوایل انقلاب بهمن ۵۷ به اوج خود رسیده و سال‌ها بود که فروکش کرده بود، در سه سال سال اخیر و در پی دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر برخورد با آنچه وی «آسیب‌های اجتماعی» می‌نامد، دوباره افزایش یافته‌ است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.