۵۰۲ روستای سیستان و بلوچستان ‌منابع آبی خود را از دست داده‌اند

سه شنبه, 15ام آبان, 1397
اندازه قلم متن


مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اعلام کرده که سال گذشته ۵۰۲ روستای این استان منابع آبی خود را از دست داده‌اند.

عبدالاحد ریگی در شورای حفاظت از منابع آب استان سیستان و بلوچستان این خبر را اعلام کرده و گفته به این روستاها باید با تانکر آب‌رسانی شود.

ریگی اضافه کرده «با همکاری هلال احمر و اجرای طرح نذر آب برای این ۵۰۲ روستا تانکر فراهم شده و ۵۰ هزار و ۷۰۰ خانوار زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.»

به گفته وی «۶۹ درصد منابع آبی استان در معرض تنش قرار دارد که ضروری است ۱۹۴ حلقه چاه کف شکنی و ۱۰۲ چاه جدید حفر شود.»

۱۶ شهر استان سیستان و بلوچستان با حدود یک میلیون جمعیت دچار تنش آبی شده‌اند و برخی مقام‌‌های استانی می‌گویند مشکل ۱۳ شهر را حل و فصل کرده‌اند.

چندی پیش نیز باقر کُرد٬ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که در حال حاضر به ۱۶۰۰ روستا در این استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲.۸ میلیون نفر جمعیت پهناورترین استان ایران محسوب می‌شود.

این استان در سال‌های گذشته با بحران خشکسالی و وزش توفان و گردو غبار مواجه بوده و گسترش بیماری‌های چشمی، تنفسی و ریوی ناشی از این توفان‌ها مردم این منطقه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.
از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.