زلزله، حاج آقای صدیقی و احمدی نژاد!

شنبه, 31ام فروردین, 1392
اندازه قلم متن

اگر آنچنان که ایشان فرمودند، ارتباطی در این میانه وجود داشته باشد که ما قادر به درک و تطبیق آن باشیم، باید تامل کنیم که چرا در دو سال گذشته، این قدر بر شمار زلزله ها افزوده شده است.

به گزارش بازتاب، سالهای قدیم، البته نه چندان قدیم، هر از چند سال یک زلزله می آمد و آخرین بار در رودبار و بعد رشت و بعد هم در بم، خسارت های زیادی داشت. دو سال قبل هم که زلزله ای آمد، یکی از ائمه جمعه موقت تهران اظهاراتی کرد که هرچند کلیت آن در برخی از اخبار دینی آمده، اما تطبیق آن بر شرایط موجود در ایران قدری مسأله دار شد و واکنش هایی هم در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت.

البته کسی از ایشان انتظاری ندارد، چون نوع تحلیل های جنابشان همراه با آشک و آه و ناله و گریه و زاری و از سر عبرت گرفتن از همه چیز است.

اما نکته شگفت آن است که در یک سال و نیم گذشته، شمار زلزله ها در ایران بسیار زیاد شده و برخی از شهرها بارها و بارها لرزیده است، به طوری که کمتر هفته ای است که یکی دو پیامک در باره وقوع زلزله به موبایل ما نرسد. اگر موسسه ژئوفیزیک تهران لطف کند و به صورت مقایسه ای زلزله های ایران را برای ما بیان کند، درخواهیم یافت که دقیقا چقدر تعداد این زلزله ها بیشتر شده است.

آنچه هست، این که چه ارتباطی بین زلزله هایی که در سطح و عمق زمین رخ داده با زلزله هایی که در روی زمین توسط آدم ها و دولتها ایجاد می شود وجود دارد.

مقصود از این سوال، این است که اگر آنچنان که ایشان فرمودند، ارتباطی در این میانه وجود داشته باشد که ما قادر به درک و تطبیق آن باشیم، باید تامل کنیم که چرا در دو سال گذشته، این قدر بر شمار زلزله ها افزوده شده است.

شاید بهتر باشد خود ایشان که در تمام این مدت حامی دولتی بودند که برخی از حرکاتش زلزله های شش، هفت ریشتری در زندگی مردم و ثبات نظام ایجاد کرد، به خصوص گرانی و داستان استیضاح و غیره و غیره ، بهتر خواهد بود.

راستش در برخی از روایات اسلامی در باره ارتباط رواج دروغ گویی با شماری از عذابهای الهی مثل قحطی و خشکسالی تاکید شده است. این به خصوص در باره دروغ گویی مسوولان است که عذاب هایی در پی دارد.

حالا از ایشان که در این امور تخصص ویژه دارند، سوال می کنیم که حقیقت و ماهیت علت زلزله های اخیر چیست؟ چرا ایران این قدر می لرزد، اما جاهای دیگر دنیا یا نمی لرزد یا خیلی کم می لرزد؟

در هر حال باید خدا را شکر کنیم که لرزش اخیر تلفاتش بسیار بسیار کم بود. برخی دلیل آن را هم بیان کردند که جای آن در اینجا نیست. هرچه هست، زلزله زیاد شده است و این منهای دلایل ارضی و فیزیکی، دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد.

یک فرضیه آن است که شاید قدرت یافتن این حلقه موسوم به انحرافی در طی دو سال اخیر منشأ باطنی این همه زلزله بوده و هشداری بوده است که مردم در انتخابات مراقب باشند.

این البته فقط یک فرضیه است و باید متخصصان در این باره اظهار نظر کنند.

باز هم تاکید کنیم که زلزله های خود ارکان دولت در جامعه، به ویژه زلزله گرانی که امسال در آمارهای رسمی به سی درصد رسید و در آمارهای واقعی و مردمی بسیار بیشتر شد، از نظر اقتصاددانان خود زلزله بسیار بزرگی است، آن قدر وحشتناک است که می توان گفت برای ملت ما کافی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.