پیگیری بستگان پنج زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام بی‌نتیجه ماند

یکشنبه, 15ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

بنا به گزارش خبرگزاری هرانا مسئولان دادگاه انقلاب در مقابل پیگیری بستگان پنج زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام محبوس در زندان کارون اهواز، پاسخ روشنی ارائه ندادند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی مراجعه‌ی خانواده‎های پنج زندانی سیاسی عرب اهل اهواز به شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب این شهر، مسئولان به ایشان اطلاع دادند که تصمیم گیری در مورد اجرای حکم اعدام این افراد بر عهده‌ی وزارت اطلاعات است.

مسئولان شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اهواز ضمن اعلام این مهم به خانواده‌ها، از زمان اجرای حکم ابراز بی‌اطلاعی کردند.

پیش‌تر یک منبع آگاه در دادگستری استان خوزستان به گزارشگر هرانا گفت با استیذان آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه و دستور قاضی اجرای احکام هفته آینده حکم اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان کارون که از سوی دیوان عالی کشور تائید شده بود؛ به اجرا در خواهد آمد.

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگنویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمد علی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگنویس، به همراه دو تن دیگر به نامهای جابر و مختار آلبوشوکه، پنج زندانی مورد اشاره هستند که در تاریخ ۱۷ تیرماه سال گذشته به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم عینا به تایید رسید.

لازم به یادآوری‌ست که این پنج نفر بیش از دو سال پیش در خانه‌هایشان در خلف آباد واقع در استان خوزستان در سال ۲۰۰۵ دستگیر شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.