انتشار اسناد “قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی” و واکنش معاون احمدی‌نژاد

چهارشنبه, 18ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

asnad

سازمان بازرسی کل کشور اسنادی را منتشر کرد که حاکی از صحت ادعای این سازمان مبنی بر واگذاری یک قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی بدون مناقصه توسط معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد است. حمید بقایی نیز بلافاصله واکنش نشان داده است.

به گزارش ایسنا روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) حمید بقایی به اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور واکنش نشان داد و پاسخی را منتشر کرد که در ‌آن آمده است که مصطفی پور محمدی “پس از سال‌ها تهدید” به جای انتشار اصل قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی (۱۸ هزار میلیارد ریال) تنها به انتشار مجموعه‌ای از “مکاتبات عادی اداری” دست زده است.

مصطفی پور محمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور را متهم به واگذاری قراردادی ۴۵۰ میلیون یورویی بدون مناقصه به یک شرکت خصوصی کرده و در اطلاعیه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت) در سایت رسمی این سازمان بازرسی نتشر شد، اسنادی را دال بر صحت اتهام وارده منتشر کرده است.

حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در یک مصاحبه با روزنامه ایران در تاریخ ۴ اردیبهشت سال جاری گفته بود که “خیلی از این ادعاها” اصلاً وجود نداشته و “اگر چنین قراردادی هست، لطفاً منتشر کنند. چرا معطل می کنند؟”

درخواستی که پذیرفته شد

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور هم در پاسخ به درخواست معاون رئیس جمهوری کوتاهی نکرده است. بر اساس مدارکی که این سازمان به آن‌ها استناد کرده حمید بقایی در آبان ماه سال ۸۹ یعنی زمانی‌که دبیر شورای عالی مناطق آزاد بود، در نامه‌ای به شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصاد و دارایی نوشته است: «با عنایت به موافقت مقام محترم ریاست جمهوری با احداث مجتمع تالارهای بین‌المللی ایران- کیش، به منظور تبدیل این جزیره به محلی برای برگزاری نشست‌های بین‌المللی در سطح سران و مقامات عالی کشور، خواهشمند است، ضمن موافقت، دستور فرمایید تأمین مالی پروژه فوق‌الذکر تا سقف ۴۵۰ میلیون یورو در فهرست فاینانس چین قرار گیرد.»

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد گفته که بهتر است اصل قرارداد منتشر شود

بنا بر اسناد منتشر شده در اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد هم‌چنین در نامه‌ای به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواسته است که با “ترک تشریفات مناقصه قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی احداث سالن اجلاس کیش” به یک شرکت خصوصی واگذار کند.

سازمان بازرسی کل کشور که مسئول بازرسی و رسیدگی به تخلف‌ها در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حکومتی است، می‌گوید که پس از امضای قرارداد میان پیمانکار و اعضای هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش وارد عمل شده و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم مانع از ادامه کار شده است. به گفته سازمان بازرسی فیاک کیش، شرکت خصوصی مجری پروژه، تنها چند روز قبل از واگذاری قراداد تأسیس شده است.

حمید بقایی با اشاره گذشته مصطفی پور محمدی در وزارت اطلاعات از آن به طنز به عنوان “سوابقی درخشان” یاد کرده و گفته است که برایش عجیب نیست که او دست به انتشار مکاتبات اداری بزند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.