پایان اعتصاب غذای ده زندانی سیاسی ده زندانی سیاسی منتقل شده به انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند

چهارشنبه, 18ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

zendanian-siasi-300

ده زندانی سیاسی منتقل شده به انفرادی های بند ۲۴۰ زندان اوین ساعتی پیش به بند عمومی ۳۵۰ این زندان بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، بعدازظهر امروز چهارشنبه، سعید مدنی، عبدالله مومنی، ابوالفضل عابدینی نصر، سیامک قادری، امیرخسرو دلیرثانی، محمدحسن یوسف‌پورسیفی، سعید عابدینی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی پس از یازده روز انفرادی به بند عمومی ٣۵٠ بازگردانده شدند.

این ده زندانی سیاسی که از روز دوشنبه با اعلام خواسته بازگشت به بند ٣۵٠ زندان اوین، اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کرده بودند، پس از انتقال به بند عمومی و رسیدن به خواسته ی خود به اعتصاب غذا پایان دادند.

یکشنبه ی گذشته پس از آنکه مقامات زندان خواسته غیر قانونی عزل سعید مدنی وکیل بند منتخب زندانیان را مطرح کردند، بند امنیتی ۳۵۰ زندان اوین شاهد یک سلسله اقدامات اعتراضی بود که نهایتا با مداخله گارد ویژه زندان ده تن از زندانیان سیاسی این بند به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شدند.

یک روز پس از آن نیز بیش از ۳۰ تن از زندانیان بند ۳۵۰ از گروه‌ها و گرایش‌های مختلف از حضور در سالن ملاقات امتناع و هدف خود را اعتراض نسبت به انتقال هم بندیانشان به انفرادی و مداخلات غیر قانونی در اداره امور داخلی بند و نیز همدردی با خانواده ده تن از زندانیانی که به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شده‌اند اعلام کرده و همچنین خواستار بازگشت فوری هم بندیانشان به بند ۳۵۰ شده‌بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.