تاجزاده: منظور خامنه ای از قانونگرایی تمکین به مهندسی انتخابات است

یکشنبه, 12ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

مصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی و رییس سابق ستاد انتخابات کشور، در پیامی از زندان اوین به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داده و گفته است، از نظر آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، قانون گرایی به مثابه «تمکین به مهندسی انتخابات» است.

به گزارش «نوروز»، وب سایت جبهه مشارکت، مصطفی تاجزاده در پیام خود گفته است:«رهبری قانون گرایی را «تمکین به مهندسی انتخابات» تعریف می کند و از دیگران نیز انتظار دارد تا به تمجید آن بپردازند.»

مصطفی تاجزاده اضافه کرده است:« به هر رو در انتخابات اخیر رهبر با تأییدِ رد صلاحیت نامزدهای رأی آور به حقوق اساسی ملت تجاوز کرد و اکنون نیز با توضیحات ناموجه و توجیهات تکراری به شعور ملت ایران توهین می کند.»

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۶۸۶ دواطلب ثبت نام کرده بودند که تنها صلاحیت هشت نفر از آنها توسط شورای نگهبان تایید شد. اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت، و اسفندیار رحیم مشایی، مشاور محمود احمدی نژاد از جمله رد صلاحیت شدگان بودند.

در همین زمینه، رهبر ایران روز سه شنبه هشتم خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته بود:«ما واقعا باید تشکر کنیم از همه نامزدها و آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد و به قانون تمکین کردند.»

انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات میهن

مصطفی تاجزاده در پیام خود تصریح کرده است که همه جناح های سیاسی مشمول «مهندسی انتخابات» شده اند و هیچ یک از نامزدهای موجود، انتخاب اول جناح سیاسی در نظام جمهوری اسلامی نیستند و نامزدها به آنها تحمیل شده است.

مصطفی تاجزاده در خصوص رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز گفته است:«رد صلاحیت آقای هاشمی و دیگر نامزدها زمینه مناسبی برای مقابله با بدعت نظارت مطلقه و غیرپاسخ گوی استصوابی را در انتخابات کاملا فراهم کرده است به علاوه در جریان این رد صلاحیت آقای هاشمی با رفتار خویش مخالفانش را شرمنده کرده در حالی که رهبر با عملکردش باعث شرمندگی موافقانش شده است. »

مصطفی تاجزاده همچنین گفته است: تا زمانی که سیاست های کلان کشور اصلاح نشود و به فضای امنیتی، پلیسی حاکم در کشور پایان داده نشود، هیچ یک از کاندیداهای موجود نمی توانند در جهت مهار مشکلات داخلی و اعتمادسازی منطقه ای و بین المللی گام بردارند.

این زندانی سیاسی در پیام خود تصریح کرده است:«با همه این احوال نباید از جنبه مثبت روند مطلقه و فردی شدن حکومت غفلت کرد. زیرا بعد از این انتقادها عمدتاً متوجه شخص رهبری است و انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات میهن به مطالبه عمومی و همگانی تبدیل خواهد شد.»

مصطفی تاجزاده همچنین می گوید که به آینده امیدوار است چرا که «اکثریت مردم»‌خواهان تغییر و اصلاح وضع موجود هستند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۴ خرداد برگزار و جانشین محمود احمدی نژاد تعیین می شود.
منبع: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.