نامه گیتی پورفاضل، وکیل ستار بهشتی به حسن روحانی

چهارشنبه, 29ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

sattar-beheshtiبنام خداوند جان و خرد
جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست جمهور فرزانه و فرهیخته برگزیده مردم ایران

با خرسندی از اینکه توانسته اید بیشترین مردم را با اندیشه ها و خواسته های همسان و نیز ناهمسان از پیر و جوان و از لایه های گوناگون جامعه گرد آورده اید.

رای دهندگان با رای خود از شما نمادی استوار برای به انجام رسانیدن آرزوهایشان ساخته اند که بزرگترینش سرافرازی این سرزمین کهن در نگاه جهانیان است، سپس سامان بخشیدن به گسستهای اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فضای بایسته فرهنگی بدور از خرافات و خرافی زُدایی است تا با توجه به دگرگونی اندیشه چگونه زیستن در جهان امروز قوانین ما بتوانند همگام با هر دگرگشتی پویایی خود را در زمینه های گوناگون و به ویژه در هموار کردن ناهمواریها همپا با نیازهای جامعه خود را به شیوه ای رسا بنمایانند.

جوانان ما که آینده کشور را رقم میزنند بایسته است با شیوه ای که پسند زمان کنونی است و با روشی خردمندانه آموزش و با پرورشی کارساز ببالند تا بتوانند آفریده های ذهنی خویش را به منصه ظهور برسانند و این خاک اهورایی پُرگهر را که بَرماند نیاکانشان است از گزند باد و باران در امان نگهدارند. شما با واژه هایی استوار دیدگاههایتان را به تماشای همگان گذاشتید و دریافتید که مردم چگونه داوری کردند و گرویدند، ستایشگرانه به رویکردتان به اینکه همه در برابر قانون یکسانند مینگرم و آنرا بدینگونه تعبیر میکنم که از این پس اصول قانون اساسی که در هشت سال گذشته تنها نامی از آن مانده و اصولش به عمد به فراموشی سپرده شده دوباره زنده خواهد شد، همچنین اشاره به حقوق شهروندی کردید وبه امید ناامیدان جانی تازه بخشیدید تا برخی از شهروندان فراموش شده که گاه نه تنها حقوق که همه هستی خویش را به دلیل باوری که دارند از دست میدهند با آمدنتان چراغ عدالت را در دل فروزان کنند و آینده را روشن ببینند.

با پوزش از اینکه ناگزیرم پنهانیهای دلم را برایتان آشکار سازم تا بتوانم به زخمهای همچنان باز مردمی که با بی اعتنایی دولتهای پیشین بی مرهم مانده بپردازم و آن نابرابری در اجرای قانون و بیدادی است که بر مردمانی از کشورمان میرود.

اینکه میگویم اصول قانون اساسی سالهاست مهجور و حقوق شهروندی نیز زیرپا گذاشته شده بدین دلیل است که بعنوان یک وکیل دادگستری با لایه های گوناگون جامعه در پیوندهستم و دفاع از پرونده های بی شماری را به عهده داشته ام، یکی ازآن بی شمار پرونده شادروان ستار بهشتی است.

هفت ماه از مراجعه خانواده او به من و هشت ماه هم از تشکیل پرونده قتل این جوان ۳۲ ساله که در ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۱می گذرد لیکن تاکنون از بازپرسی به دادگاه برای ارسال نگشته است زیراهیچ اخطاری از هیچ شعبه ای برای زمان دادرسی دریافت نکرده ام .

پرونده پیچیده نیست ، پلیس فتا که کارش پرسه زدن درفضای سایبری و چک کردن سایتها و وبلاگهاست با نوشته های این جوان که مربوط به گرانی و تورم روزافزون، ویرانی اقتصادی کشور و تنگدستی مردم که همچنان ادامه دارد، برخورد کرده شناسایی می شود سپس چهارنفر از ماموران پلیس فتا به خانه او یورش برده و در نهم آبانماه سال گذشته بنا به گفته خانواده اش بدون نشان دادن حکم جلب دستگیرش میکنند و پس از بازجوییهای نخستین به زندان اوین تحویل میدهند کسانی که در زندان باوی همبند بوده اند شهادت داده اند که بدن وی پر از کبودی و از نظر روحی در وضع نامناسبی بوده است، دوباره پلیس فتا ستار را از محوطه اوین بیرون برده و در جایی نامعلوم هنگام بازجویی جانش از دست میرود.

در شانزدهم آبان به خانواده اش اطلاع میدهند که بیایند جسدش را تحویل بگیرند یعنی از زمان دستگیری تا مرگ تنها یک هفته به درازا می کشد.

بنا به گفته خانواده ستار بهشتی پلیس فتا پس از دفن وی با شتاب مادر، خواهر، برادر، شوهر خواهر ستار را با تهدید به اینکه اگر رضایت ندهید جلب سحر (خواهرستار) را در جیب داریم و او را هم دستگیر خواهیم کرد مادرش بینوا که پسرش را از دست داده بود و می ترسید که دخترش را هم به همان سرنوشت دچار کنند انگشت خود را پای برگ رضایتنامه اجباری می گذارد، پلیس فتا خرسند از اینکه با این رضایتنامه دیگر مشکلی نخواهد داشت پرونده را از شعبه سوم به شعبه اول بازپرسی میفرستند، غافل آنکه از نظر قانونی ایراد بسیار بر این رضایتنامه کذایی وارد و از جمله اینکه رضایتنامه پیش از مشخص شدن قاتل گرفته شده و ارزش قانونی ندارد.

در تاریخ اول آذرماه۹۱ که وکالت پرونده را بعهده گرفتم به رضایتنامه اجباری اعتراض کردم و برای آنکه جریان پرونده کند نشود وکالتنامه تنظیمی با پدر ستار را هم تسلیم بازپرسی کردم و چشم براه ارسال به دادگاه شدم تا با خوانش پرونده برای دفاع از سوی اولیای دَم آماده شوم.

اینک هشت ماه از تشکیل پرونده میگذرد و شخص قاتل هم که از ماموران پلیس فتاست معلوم گردیده است پرونده همچنان در بازپرسی خاک می خورد و به دادگاه فرستاده نمیشود.

با پوزش از اینکه وقت حضرتعالی را می گیرم به استحضارتان میرسانم که چگونه برخی از ارگانهای دولتی با بی اعتنایی آشکار به حقوق شهروندان باور بیداد را در جامعه میگسترانند و ستمگری را با همه ابعاد ناخوشایندش به تماشای مردم میگذارند. امید است در زمان ریاست جمهوری شما دیگر شاهد اینگونه کردارهای ناپسند از سوی هیچ ارگانی نباشیم که چنین بی رحمانه بذر یأس را در کشور بکارند.

پیروزی شما را در بار سنگین تعهداتی که بعنوان رئیس جمهور به عهده گرفته اید خواستارم.

با تقدیم احترام
گیتی پورفاضل – وکیل پایه یک دادگستری
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.