بازگشت ریزگردهای کشنده به آسمان تهران در گرم‌ترین هفته سال

دوشنبه, 24ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

riz-gardha

مدیر کل محیط زیست استان تهران از افزایش مجدد ریزگردها در آسمان پایتخت ایران خبر داده است. گفته شده که این هفته «گرم‌ترین هفته سال» در ایران خواهد بود.

رسول‌علی اشرفی‌پور، روز دوشنبه، ۲۴ تیر، با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به خبرگزاری ایسنا گفته است که ‌غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران افزایش یافته است.

عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز پیش‌بینی کرده که با توجه به «افزایش دما در تهران و استقرار جوی آرام در پایتخت»، غلظت این آلاینده تا پایان هفته افزایش داشته باشد.

ریزگردها پدیده‌ای هستند که از ترکیب ذرات ریز گرد و غبار با آلاینده‌های شهری به وجود می‌آیند. این ترکیب نه تنها برای بیماران بسیار خطرناک است بلکه می‌تواند باعث ابتلای شهروندان به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان شود.

آسمان شهرهای زیادی از ایران به خصوص در مناطق بیابانی و نواحی مرزی با عراق، در سال‌های گذشته تحت تاثیر ریزگردها بوده که به مرگ تعدادی از شهروندان و تعطیلی‌های عمومی منجر شده است.

گرد و غبار در برخی مناطق ایران منشا محلی دارد اما آن‌گونه که سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است،‌ بخش عظیمی از ریزگردها و گرد و غبار موجود در آسمان کشور از کشورهای همسایه مانند عراق و عربستان سعودی وارد ایران می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین از ادامه روند افزایش دما در «تمام مناطق کشور» تا روز جمعه خبر داده است.

به گفته امیدوار شهری،‌ دمای تهران تا روز جمعه به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و دمای هوای شهر اهواز از ۵۰ درجه سانتیگراد نیز بیشتر خواهد شد.

او گفته که بدین ترتیب «ایرانی‌ها گرمترین هفته امسال» را تجربه خواهند کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.