تعویق دادگاه ضیاء نبوی، فعال دانشجویی در بند

سه شنبه, 25ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

zia-nabavi

جلسه رسیدگی به اتهام جدید ضیاء نبوی، فعال دانشجویی محبوس در زندان کارون اهواز از سوی دادگاه انقلاب اهواز به تعویق افتاد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضیاء نبوی زندانی سیاسی زندان مرکزی اهواز روز ۱۸ تیر ماه جهت رسیدگی به پرونده جدید خود با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دادگاه انقلاب اهواز اعزام شد.

پرونده جدید وی در ارتباط با نامه‌ای است که در مورد یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام بنام محمدعلی عموری نگاشته و در وبسایتهای اینترنتی منتشر کرده بود.

یکی از نزدیکان ضیاء نبوی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “ضیاء اوایل تیر ماه درخواست مرخصی از زندان خود را به مسئولین زندان داده بود. وی امیدوار بود با توجه به آزادی برخی زندانیان سیاسی و اعزام ایشان به مرخصی، با مرخصی وی نیز موافقت شود. ولی مسئولین به ضیاء اعلام کردند که هنوز یک پرونده باز دارد. پرونده جدید وی در رابطه با نامه‌ای بود که ضیاء در مورد محمدعلی عموری نوشته و در اینترنت منتشر شده بود. روز ۱۸ تیر ماه وی را به دادگاه انقلاب اهواز می‌برند و چند ساعت بعد به بهانه اینکه پرونده هنوز آماده نیست وی را به زندان بازگرداندند. ضیاء نیز از دادگاه خواسته که اگر قرار است دادگاهی تشکیل شود، هرچه زود‌تر به وی اطلاع دهند تا فرصت اختیار وکیل و دفاع از خود را داشته باشد.”

ضیا نبوی، دانشجوی ستاره دار (محروم از تحصیل توسط دولت) و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل است که از ۲۵ خرداد ۸۸، بی‌وقفه در زندان به سر می‌برد. نبوی به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شده است.

محمد عموری نیز متولد ۱۳۵۶، وبلاگ نویس و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان و یکی از موسسان نشریه دانشجویی “التراث” است که در دانشگاه صنعتی اصفهان به عربی و فارسی منتشر می‌شد. وی همچنین دبیر دبیرستان‌های رامشیر و طبق آنچه که برخی رسانه‌ها ذکر کرده‌اند، از موسسان موسسه فرهنگی “الحوار” (به معنای “گفت‌و‌گو”) است که گفته می‌شود نام آن الهام گرفته از سیاست‌های اصلاح طلبانه دولت خاتمی درباره گفت‌و‌گوی تمدن‌ها بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.