اعتصاب غذای زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی در حمایت از فرزندش

پنجشنبه, 31ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

ronaghi-madarash

عکس از شبکه فیس بوک

به گزارش سحام، زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی ملکی از تاریخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در اعتراض به بی عدالتی هایی که از سوی مسئولان قوه قضائی در حق وی و فرزند او روا داشته شده است دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به شکستن این اعتصاب غذای اعتراضی، نشده است.

زلیخا موسوی سابقه بیماری قلبی- عروقی داشته و هم اکنون در وضعیت نامناسبی به سر می برد.

بنا به گفته یکی از نزدیکان خانواده رونقی، مادر این زندانی سیاسی در حمایتاز فرزندش دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به شکستن این اعتصاب غذای اعتراضی، حتی با اصرار نزدیکانش نشده است.

مادر این زندانی سیاسی گفته تا دستیابی حسین به مرخصی درمانی و شکستن اعتصابش، وی نیز در همراهی با فرزندش به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

گفتنی است مادر حسین رونقی برای پیگیری وضعیت فرزندش شنبه عازم تهران خواهد شد.

از طرف دیگر نیز وضعیت جسمانی حسین رونقی وخیم گزارش شده است و او از دو روز قبل علاوه بر مشکلات عدیده جسمانی که از آن رنج می برد هم اکنون به تب شدیدی دچار شده است.

سیدحسین رونقی ملکی وبلاگ نویس، و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران “ایران پروکسی”و زندانی محبوس در زندان اوین پس از مواجه شدن با بی توجهی مسئولین در خصوص ادامه درمان خود در خارج از زندان روز جمعه ۱۸ مرداد دست به اعتصاب غذا زد و پس از آن اعلام کرد برای اعتراض به وضعیت دیگر زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده و همزمان، نامه انتقاد آمیزی خطاب به دادستان تهران نوشته و او را در جریان اعتصاب غذای خود قرار داد.

رونقی ملکی از بیماری های متعددی همچون کم کاری کلیوی، آنژین قلبی، التهاب مثانه و پروستات و خونریزی گوارشی رنج می‌برد. بیماری‌های وی شرایط اعتصاب غذا را برای این زندانی سیاسی سخت‌ترکرده است بطوری که وی طی چند روز گذشته دچار خونریزی کلیوی و گوارشی شده است. علاوه بر آن بدلیل داشتن آنژین قلبی وی با مشکل نوسان شدید فشارخون و ضربان قلب مواجه شده و این امر وی را در خطرحمله قلبی قرار داده است.

بنا به گفته پزشکان حمله قلبی در شرایط اعتصاب غذا و سن کم بسیارخطرناک است.

حسین رونقی ملکی درتاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ همراه برادرش حسن رونقی ملکی در منزل پدری‌اش در شهر ملکان در آذربایجان شرقی بازداشت شد. بازداشت برادر وی به خاطر اعمال فشار بر روی او و برای اخذ اعتراف و قبول اتهامات صورت گرفته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.