تجمعات اعتراضی کارگران در شرکتهای آذر خاک، تهران جنوب و پایندان

شنبه, 16ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

etesab-kargaran-turbin

۱ – شرکت آذر خاک:

کارگران شرکت آذر خاک از هفته‌ی گذشته تا امروز در اعتراض به عدم دریافت حقوق ۵ ماه گذشته دست به اعتصاب زده‌اند. این ۴۰۰ کارگر در مقابل دفتر کارفرما تجمع اعتراضی هم داشته‌اند.

۵۱ درصد سهام شرکت آذر خاک از آنِ بانک ملی است و تا کنون از کارفرما ۲۵ میلیارد تومان دریافت کرده و از این دریافت حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز پولی نپرداخته است؛ به طوری که فقط به پیمانکار آشپزخانه‌اش که با ده‌ها نفر پرسنل ماه‌هاست که در خدمت این مجموعه است، بدهی سنگینی دارد. این پیمانکار غذا نیز ماه هاست که به پرسنل خود حقوقی پرداخت نکرده است.

لازم به یادآوری ست که شرکت آذر خاک از بهمن سال گذشته تا امروز از پرداخت حق بیمه‌ی کارکنان خود هم طفره رفته و بابت بیمه‌ی کارگرانش پولی به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده و از این جهت نیز کارگران در فشار مالی برای تامین درمان خانواده‌ی خود هستند. اعتصاب این ۴۰۰ کارگرتا تاریخ ۱۴ شهرویور ۹۲، هفتمین روز خود را می‌گذراند.

۲ – شرکت تهران جنوب:

کارگران این شرکت نیز ۳ روز است که در اعتراض به عدم دریافت حقوق سه ماه گذشته‌شان دست از کار کشیده و اعتصاب کرده‌اند. این ۸۰۰ کارگر اعتصابی خواستار دریافت حقوق معوقه‌ی خود هستند.

۳ – شرکت پایندان:

شرکت پایندان نیز بیش از سه ماه است که به کارگرانش حقوق نپرداخته است. ۱۱۰۰ کارگر این شرکت در اعتراض به این ستم ِآشکار دست از کار کشیده و اعتصاب نموده‌اند. امروز دومین روز اعتصاب این کارگران شاغل در کنگان است.
ارسال از: کانون مدافعان حقوق کارگر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.