انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی، چه کسانی مخالفت کردند؟

پنجشنبه, 11ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

یک ماه بعد از انتشار این مقاله، بازتاب نواری را منتشر کرد که در آن سعید امامی در سال ۱۳۷۵ به عنوان اولین مقام رسمی قابل توجه در جمهوری اسلامی، در جلسه ای به انکارهولوکاست پرداخته و سند این انکار را اظهارات “دوستان نئونازی خود” عنوان می کند.انصافا تنها مقامی که همان زمان بر اشتباه بودن این کار اصرار داشت، محمدجواد ظریف نماینده وقت ایران در سازمان ملل بود که البته نظر وی چندان جدی گرفته نشد

در حالی که ۷ سال قبل به ادعای برخی رسانه ها با پیشنهاد محمدعلی رامین، فردی که در زمان جنگ در آلمان، محل زندگی نازی ها حضور داشته، موضوع انکار هولوکاست به عرصه رسمی جمهوری اسلامی آمد، شاید کسی نمی دانست این موضوع بی نتیجه، چه پیامدهای منفی برای ایران و حتی مردم فلسطین دارد و کمتر به آن اعتراض شد. اما به تدریج دستاوردهای این اقدامات برای رژیم اسرائیل و مظلوم نمایی او روشن شد.

به گزارش خبرنگار “آینده”، در آن مقطع از یک سو سایت بازتاب در مطالبی به نقد این رویکرد پرداخت و از میان علما نیز آیت الله سید عباس قائم مقامی، رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ در انتقاد از این روشها مصاحبه ای با ایسنا کرد که خیلی زود حذف شد.

ظاهرا خبرگزاری ایسنا هم از انتشار آن مصاحبه در آن مقطع پرهیز داشت تا اینکه سرانجام با پذیرش مسئولیت کامل از سوی آقای قائم مقامی، منتشر گردید ولی خیلی سریع از آرشیو ایسنا حذف شد و البته در همان زمان اندک ، تاثیر خود را در خارج از ایران گذاشت و خبر گزاری رسمی آلمان هم به نقل از ایسنا آن را منتشر کرد.

در ادامه روایت فواد صادقی از آن دوران و مصاحبه آیت الله قائم مقامی را می خوانید.

هفت سال قبل و در زمانی که قرار بود سمینار بین المللی “بررسی هولوکاست، چشم انداز جهانی” توسط وزارتخارجه برگزار شود. هیچ یک از کارشناسان و چهره های سیاسی حتی اصلاح طلب حاضر به انتقاد از این اشتباه بزرگ نبودند. علت آن نیز مشخص بود، فضای رسانه ای در این موضوع به قدری بر منتقدان تنگ شده بود که انتقاد از انکار هولوکاست به منزله حمایت از اسراییل تلقی می شد، با این حال پس از مشورت با برخی بزرگان، تصمیم گرفتم که به صورت صریح حقایق را در مورد این خیانت ملی بنویسم و سرمقاله ای در سایت بازتاب منتشر شد که انعکاس بسیاری یافت و موجب شد تا فراکسیون اقلیت مجلس نیز وارد موضوع گردد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.