ضرب و شتم و انتقال به سلولهای انفرادی یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان

دوشنبه, 22ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تشدید فشارها ، اذیت و آزارها و ضرب و شتم های زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ و انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان.

روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه زندانی سیاسی هموطن بلوچ هادی آبادیان از یاران مولوی نقش بندی که در بند ۱ بند جوانان زندانی می باشد توسط یکی از پاسداربندها بدون هیچ دلیل فراخوانده شد و به اتاق افسر نگهبانی زندان برده شد . در آنجا به او و خانواده اش توهین و فحاشی شد. پاسداربندها به او تروریست جانی و آدم کش می گفتند و از این طریق سعی داشتند که او را وادار به واکنش و دفاع از خود نمایند تا مورد ضرب و شتم خود قرار دهند. این زندانی سیاسی نسبت به توهینهای آنها اعتراض نمود که با یورش وحشیانه و ضرب و شتم از همه طرف پاسداربندها در اتاق افسر نگهبان مواجه گردید.

ضرب و شتم وحشیانه این زندانی توسط حداقل ۵ پاسدار برای مدت طولانی ادامه داشت. آنها ضربات خود را به سر و صورت و نقاط حساس بدن این زندانی سیاسی بی دفاع وارد می کردند. ضرب و شتم زندانی سیاسی جوان توسط پاسدار محمد زاده و رمرودی و ۳ پاسدار دیگر صورت گرفت.

پاسدارها پس از ضرب و شتم این جوان زندانی او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند و از روز پنجشنبه تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.

همچنین روز شنبه عبدالواهب ریگی هنگامی که عازم ملاقات کابینی با خانواده اش بود توسط پاسداربندی به نام سرحدی تحت عنوان بازرسی بدنی او را مورد اهانت قرار دادند و با دست بردن به آلت تناسلی وی سعی در تحقیر کردن این زندانی سیاسی جوان را داشتند که با واکنشهای اعتراض آمیز وی مواجه شدند. این پاسداربند سپس قصد داشت که او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زندان زاهدان منتقل نماید ولی با اعتراض زندانیان سیاسی مواجه گردید و از اقدام سرکوبگران خود عقب نشینی نمودند. او در سن نوجوانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و توسط مه گلی قاضی وزارت اطلاعات که معروف به سنی ستیزی است به اعدام محکوم شد . برادروی عبدالباسط ریگی فعال اینترنتی سال گذشته اعدام گردید.

در طی روزهای گذشته فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی بلوچ به طرق مختلف شدت یافته است وبا توهینها، ضرب وشتم ها یک جنگ روانی را علیه آنها بکار می برند.این شبوه توسط بازجویان وزارت اطلاعات طراحی می شود و توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان ،ناروئی رئیس بازرسی زندان و معاون وی به اجرا گذاشته می شود.

بند قرنطینه دارای شرایط قرون وسطایی است. زندانیان فقط از یک پتوی مندرس ، کثیف که بوی تعفن میدهد و مملو از شپش است برخوردارند.زندانیان سیاسی و عادی از محدودیتهای استفاده از سرویسهای بهداشتی و هر چند هفته یکبارامکان استفاده از حمام را دارند. پاسداربندها زندانیان بی دفاع را با کابل و شلنگ آب مورد شکنجه جسمی قرار می دهند. پاسداربندها دائم در راهرو بند قدم می زنند و به اسم به زندانیان توهین می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و شکنجه های جسمی و روحی علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ و انتقال آنها به سلولهای انفرادی به منظور شکنجه، را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات و رئیس شبکه شکنجه گران در ایران به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱مهر۱۳۹۲ برابر با ۱۳ اکتبر۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.