حسن دمیرچی، از فعالین مدنی تبریز بازداشت شد

چهارشنبه, 15ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

hasan-damirchi

حسن دمیرچی (محمد حسن هرگلی، استاد موسیقی آذربایجانی) در منزل مسکونی خود در تبریز، توسط مامورین بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احتمالا دستگیری حسن دمیرچی به لحاظ اجرای حکم محکومیت شش ماه حبس تعزیری مشارلیه است که پیش تر، از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز صادر شده بود.

حمید باقر پور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، مستنداتی هم‌چون شرکت در جلسات قومی در داخل و خارج کشور، جمع آوری کمک‌های مردمی بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، برگزاری کلاس آموزش موسیقی بدون داشتن مجوز و تدریس به صورت مخفیانه، ارتباط با عناصر قومی تجزیه طلب داخل و خارج از کشور و دیدار دسته جمعی با زندانیان آزاد شده‌ی قومی با هدف تمجید از فعایت آن‌ها در راستای افکار تجزیه طلبی را، مبنای صدور حکم خود عنوان کرده بود.

این پرونده در نتیجه‌ی اعتراض به حکم مذکور، به دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی ارسال شده بود ولی حکم صادره عینا توسط دادگاه تجدیدنظر، تایید شد.

لازم به ذکر است استاد حسن دمیرچی، بارها به دلیل فعالیت های مدنی‌اش با اتهاماتی مشابه دستگیر و محاکمه شده است. همچنین در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم آذربایجان به کاریکاتور منتشره در روزنامه‌ی ایران دستگیر و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.