هشتمین روز اعتصاب زندانیان عقیدتی اهل سنت قزل‌حصار

سه شنبه, 21ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

etesab.ghaza

وضعیت جسمی دو تن از اعتصاب کنندگان رو به وخامت گذاشته است و بدلیل برخورد خارج از عرف مسئولین ایشان از رفتن به بهداری نیز امتناع می‌کنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه جاری ۶ تن از زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام اهل سنت در زندان قزل‌حصار دست به اعتصاب غذا زدند.

این شش نفر که حامد احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲ نام داشتند در اعتراض به تصمیم مسئولین مبنی بر انتقالشان در آستانه ماه محرم دست به اعتصاب غذا زدند.

روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه مسئولین به‌جای رسیدگی به خواست‌های این زندانیان اقدام به ضرب وشتم ایشان توسط گارد ویژه زندان و انتقالشان به سلول انفرادی نمودند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “۵ تن از زندانیان اهل سنت همچنان در سلول انفرادی و در اعتصاب غذا بسر می‌برند. طی روزهای گذشته یکبار ایشان را به بهداری بردند و هنگام بازگشت ایشان را برهنه نمودند و خواسته خارج از عرفی داشتند که نمی‌توان بیان کرد. برای همین حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و صدیق محمدی تصمیم گرفتند از این پس برای گرفتن علایم حیاتی خود به بهداری نروند.”

وی در ادامه گفت: “وضعیت جسمی حامد احمدی و جمشید دهقانی بسیار نگران کننده است و دچار خونریزی معده شده‌اند.”

این شش زندانی پیش از انتقال به سلول انفرادی طی نامه‌ای خواهان محاکمه مجدد و عادلانه و علنی خود شده‌اند. ایشان همچنین در خواسته‌های خود انتقال به زندان رجایی شهر کرج، به نزد سایر زندانیان عقیدتی اهل سنت و اجازه برخورداری از کتب فقهی آیین خود را برشمرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.