نگرانی خانواده مریم شفیع پور، فعال دانشجوئی از وضع جسمانی او در زندان

دوشنبه, 25ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

maryam-shafie-pour2

خانواده مریم شفیع پور، از فعالان دانشجوی زندانی از وضعیت جسمانی او در زندان اوین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت سحام نیوز، مریم شفیع پور اکنون پنج ماه است که زندانی است و اخیرا دچار تپش قلب شدید بوده و یکبار نیز بیهوش شده است اما مسئولان زندان به وضع او توجهی نمی کنند.

مریم شفیع پور پیش از این نیز دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بود.

بیهوشی مریم شفیع پور در زندان و انتقال وی به بهداری

در طی هفته گذشته مریم شفیعی پور در بند نسوان زندان اوین چند بار دچار تپش قلب می شود. تا اینکه چندبن مرتبه ضربان قلب او به ۱۴۰ عدد در دقیقه می رسد و یکبار نیز به طور کامل بیهوش می شود که بلافاصله به بهداری زندان منتقل می شود. پزشک مقیم در بهداری در آن زمان عنوان می کند که مریم شفیع پور نیاز فوری به “ام آر آی” دارد ولی دستور پزشک با بی توجهی مسوولان زندان مواجه می شود. علاوه بر این مریم شفیع پور که از چند هفته پیش از درد شدید دندان رنج می برد تا کنون موفق به معاینه توسط دندان پزشک نشده است و از درمان دندان وی ممانعت به عمل آمده است.

بنا به گزارش های رسیده به سحام٬‌ پیش از این، تاریخ جلسۀ دوم دادگاه این فعال دانشجویی محروم از تحصیل زندانی، روز چهارشنبه یازدهم دیماه برابر با اولین روز سال میلادی ۲۰۱۴ در شعبهی پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی عنوان شده بود.

جلسۀ اول دادگاه خانم شفیع پور در روز ۲۹ مهرماه (۲۱ اکتبر) در همین شعبه برگزار شده بود.

یک منبع نزدیک به خانوادۀ مریم اتهامات واردشده از سوی دادگاه به وی “واهی” و “بی اساس” خوانده است و با تاکید بر اینکه در پروندهی او هیچگونه “مدرک” و “مستندی” وجود ندارد لجبازی بازجویان در روند پروندۀ مریم را مشهود دانست. پیش از این آقای محمود شفیع پور پدر مریم در گفتگو با سایت کلمه گفته بود:”نوع پرونده سازی، اتهامات وارده و برخوردی که با مریم شده دقیقا شبیه رفتار نیروهای امنیتی در سال ۸۸ است و گویی این پرونده از آن سال جا مانده باشد که این گونه برخورد می کنند.”

منبع نزدیک به خانوادۀ خانم شفیع پور ابراز داشت: با وجود اینکه او از نظر جسمی لاغر و ضغیف شده است و در زندان یکبار نیز بیهوش شده است و اخیرا نیز دندان درد وی تشدید شده است ولی او همچنان از روحیۀ بالایی برخوردار است و هیچ یک از اتهامات خود را قبول نکرده است.

گفتنی است مریم شفیع پور، روز پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو “شهید مقدس” در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت شد و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره میشود، سپری کرد. او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد .این دانشجوی اخراجی رشته ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بین المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب شدن آقای آقای حسن روحانی است. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیتهای دانشجویی و وبلاگنویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات مناقشه برانگیز خردادماه سال ۸۸ بود. در شرایطی که بازداشت خانم شفیع پور وارد ماه پنجم خود شده است و انتظار می رفت تا ایشان بعد از جلسه دادگاه اول آزاد شوند وی در وضعیت بلا تکلیفی به سر می برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.