انتقال زندانیان سیاسی ایرج محمدی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان

سه شنبه, 24ام دی, 1392
اندازه قلم متن

iraj-mohamadi

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر دمکراسی در ایران» انتقال زندانیان سیاسی ایرج محمدی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان

روز شنبه ۲۱ دی ماه زندانی سیاسی ایرج محمدی که بصورت تبعید در زندان مرکزی زاهدان بسر می برد به دلیل اعتراض به برخوردهای فردی بنام سرهنگ مهدی شکوری از نیروی انتظامی که به جرم اخاذی، رشوه گیری و کلاهبرداری از مردم در زندان است و در حال حاضر زندانیان سیاسی و عادی را مورد اذیت و آزار قرار می دهد، به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید.

از ۳ هفته پیش به منظور تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی ایرج محمدی داروی اعصاب وی را قطع کردند. او در بازداشتگاه مخفی اطلاعات سپاه پاسداران به نام ۸۱ رمضان به مدت ۸ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بود و در اثر ضربات بازجویان اطلاعات سپاه جمجمه وی شکسته شده بود و از آن زمان دچار بیماری عصبی است.
سرهنگ مهدی شکوری که به جرم اخاذی ، رشوه گیری و کلاهبرداری از مردم در بند نظامیان زندانی بود او را اخیرا به عنوان وکیل بند ، بند ۳ منصوب کرده اند . این فرد زندانیان سیاسی و عادی را مورد اذیت و آزار قرار می دهد و عامل فروش مواد مخدر در بند۳ می باشد و خود این فرد به مواد مخدر شیمیایی به نام شیشیه معتاد می باشد. این فرد همچنین کارت بانکی زندانیان عادی را به زور از آنها می گیرد و تمام مبالغ موجود در آن را برداشت می کند از جمله زندانیانی که قربانیان اخاذی وی شده اند عبارتند؛ از ابوالفضل زنگی، لطیف ساسولی، نظر برقدان می باشند.
مواد مخدر فوق توسط خسروی رئیس زندان تامین و در اختیار این فرد قرار داده می شود تا به زندانیان بفروشد و عایدات آنرا به خسروی رئیس زندان زاهدان بدهد . مهدی شکوری که از باندهای مافیایی خسروی در بند ۳ می باشد با دست باز و بدون هیچ ترس و واهمه ای اقدام به ضرب و شتم و حتی انتقال زندانیان بی دفاع به سلولهای انفرادی می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به شگنجه گاه زندان و ایجاد باندهای مافیایی در زندان به منظور سرکوب زندانیان بی دفاع و فروش مواد مخدر توسط رئیس زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به دادگاه های کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴دی ۹۲ برابر با ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.