مریم شفیع پور به هفت سال زندان محکوم شد

یکشنبه, 11ام اسفند, 1392
اندازه قلم متن

maryam-shafie-pour2

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و دانشجوی اخراجی دانشگاه بین المللی قزوین از سوی دادگاه انقلاب به هفت سال حبس محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم شفیع‌پور از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب به هفت سال حبس محکوم شده است.

دانشجوی محروم از تحصیل، مریم شفیع‌پور، بیش از شش ماه است که بر مبنای این اتهامات از ۵ مرداد ۱۳۹۲ در بازداشت به سر می‌برد. او بیش از دو ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بدون دسترسی به وکیل سپری کرده و سپس به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

وی بر اساس اتهام اجتماع و تبانی حهت اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام عضویت در شورای دفاع از حق تحصیل به یک سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به یک سال حبس محکوم شده است.

شفیع پور از اعضای کمیته زنان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. تا زمانی که حکومت استبداد دینی در ایران حکمرانی میکند در بر همین پاشنه خواهد چرخید.زنان ومردان ازاد اندیش وازادیخواه منزلگاهی جز زندان وسر نوشتی جز تحمل شکنجه ونابود شدن نخواهند داشت.تنها راه علاج ورفع این وضعیت نا به هنجار در وحدت نیروهای دموکرات وکسانی که برای استقرار ازادی ودموکراسی تنها منافع جمعی را در نظر می گیرند خواهد بود
    علی گوشه