همسر مرزبان ربوده شده از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرد

پنجشنبه, 21ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

hamsar-danai far

الهام نظردوست٬ همسر جمشید دانایی‌فر٬ مرزبانی که جیش‌العدل می‌گوید او را به قتل رسانده است.

در حالی که ایران می‌گوید نمی‌تواند مرگ جمشید دانایی‌فر٬ مرزبان ربوده شده توسط جیش‌العدل را با قطعیت تایید کند٬ همسر وی روز چهارشنبه از مجامع بین‌المللی برای روشن شدن وضعیت همسرش درخواست کمک کرد.

الهام نظردوست٬ همسر جمشید دانایی‌فر٬ روز چهارشنبه٬ ۲۰ فروردین‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ گفت: «شوهر من مانند هر سرباز دیگری در هر نقطه از جهان در راه صیانت و حفاظت از مرزها و آسایش مردم کشور تلاش داشت و انتظار دارم آن‌هایی که او را در اختیار دارند این موضوع را درک کنند.»

خانم نظام‌دوست که می‌گوید فرزندش مدتی پس از ربوده شودن همسرش به دنیا آمده٬ در ادامه افزود: «انتظار دارم مجامع جهانی من و فرزند تازه متولد شده جمشید را فراموش نکنند و کمک کنند هرچه زودتر خانواده‌ای را از نگرانی رهایی بخشند».
گروه جیش‌العدل روز ۱۷ بهمن پنج مرزبان ایرانی را به گروگان گرفت و روز سوم فروردین‌ماه اعلام کرد یکی از آنها به نام جمشید دانایی‌فر را به دار آویخته است.

چهار مرزبان به گروگان رفته توسط جیش‌العدل سرانجام روز ۱۷ فروردین‌ به ایران بازگشتند٬ اما سرنوشت جمشید دانایی‌فر هنوز به طور قطع مشخص نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه گفت که نمی‌توان مرگ جمشید دانایی‌فر را با قطعیت صد در صد اعلام کرد. این درحالی است که این استانداری پیشتر کشته شدن یکی از مرزبانان را تایید کرده بود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز گفته است جیش‌العدل اعلام کرده که نمی‌تواند پیکر جمشید دانایی‌فر را تحویل ایران دهد و از همین رو٬ با توجه به کافی نبودن مدارک٬ اظهار نظر قطعی درمورد سرنوشت این مرزبان امکان‌پذیر نیست.

وزیر کشور هم تاکید کرده است که «رسما» شهادت یکی از مرزبانان را تایید نمی‌کند.

با این حال مولوی عبدالحمید٬ اما‌م‌جمعه اهل سنت زاهدان که در آزاد شدن مرزبانان ایران نقش داشته است٬ روز سه شنبه٬ ۱۹ فروردین‌ماه گفت که موضوع کشته شدن جمشید دانایی‌فر و دفن او در مناطق کوهستانی بلوچستان پاکستان «تقریبا تایید شده است» و در حال حاضر این امکان وجود دارد که بتوان درباره بازگرداندن پیکر وی به ایران با جیش‌العدل وارد گفت‌و‌گو شد.

ایران خواستار پاسخگویی دولت پاکستان درباره وضعیت جمشید دانایی‌فر شده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.