واکنش دولت به حملات تند روح‌الله حسینیان

چهارشنبه, 3ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس در حملاتی تند علیه حسن روحانی او را متهم کرد که پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه به مردم می‌دهد، اما در کاخ سعدآباد جشن‌های اشرافی برپا می‌کند. دولت در واکنشی حسینیان را “دروغگو” نامید.

روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری، فراکسیون هوادار احمدی‌نژاد در مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲ اردیبهشت/۲۲ آوریل) در حملاتی تند علیه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از عملکرد دولت او به شدت انتقاد کرد.

حسینیان خطاب به حسن روحانی گفت: «آقای رئیس جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرتعالی می گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟ گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند و بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد.»

این نماینده مجلس افزود: «آقای رئیس جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ. البته چرخ زندگی می‌چرخد اما نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد ولی آنچه لنگ لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است چرخ سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه مردم بر سر سفره مستضعفان است.»

روح‌الله حسینیان سپس به موضوع عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: «آقای رئیس جمهور قرار بود پاسپورت ایران در خارج از کشور محترم شمرده شود ولی اکنون به خاطر کوتاه آمدن‌ها حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران هم از احترام افتاده و آمریکائیان گستاخانه و برخلاف قوانین بین‌المللی نماینده ملت را هم در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهند.»

فراکسیون جبهه پایداری که اقلیت کوچکی از حامیان احمدی‌نژاد در مجلس است از نخسین روز آغاز کار دولت روحانی با طرح سئوال و کشاندن وزیران به مجلس به شدت او را زیر فشار قرار داده‌اند.

مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت اخیرا در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی “ایرنا” اعلام کرد، از ابتدای کار دولت روحانی تا ۱۱ اسفند سال ۹۲ وزیران دولت هفت‌هزار و۵۴۹ تذکر از مجلس دریافت کرده‌اند. خود رئیس جمهور نیز ۳۱۹ بار تذکر گرفته است. هم‌چنین در این مدت وزیران کابینه ۴۳۰ بار مورد سئوال قرار گرفته‌اند.

روح‌الله حسینیان در ادامه انتقادهای خود از روحانی اضافه کرد: «آقای رئیس جمهور قرار بود کرامت مردم حفظ شود. پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌نامیدید ولی برای گرفتن سبد کالا مردم را به صف فراخواندید و دوباره آنها را با ثبت نام مجدد دریافت یارانه مورد منت قرار دادید. اعلام کردید حساب‌های آنها را سرک می‌کشید. آیا بهتر نیست به جای سخت گیری به مردم جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید؟»

انتقاد از جشن “روز زن”

روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس سپس به مراسمی اشاره کرد که گفته می‌شود در “روز زن” در جمهوری اسلامی توسط همسران مقام‌های دولت روحانی برگزار شده بود. او گفت: «همسر رئیس جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدالله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد در مسجد و یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ های متعلق به ملت.»

حسینیان عنوان کرد: «نمی توان شعار صرفه جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه به مردم را داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن مهمانی اشرافی گرفت و از بیت‌المال هزینه کرد.»
او سپس افزود: «از رئیس جمهور می‌خواهم تا جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و نگذارد همسرانشان با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم پهلوی را احیا کنند.»

رسانه‌های وابسته به اصول‌گرایان افراطی از جمله خبرگزاری فارس و رجانیوز مراسم روز “زن” مورد اشاره روح‌الله حسینیان را “ضیافت اشرافی و خصوصی زنان دولتی‌ها در کاخ سعدآباد، همراه با شوی لباس و رقص لزگی” توصیف کرده بودند.

خبرگزاری فارس نوشت: «این جشن بزرگداشت مقام زن که با بی‌حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دورهمی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز میهمانانی داشت؛ فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن.» این خبرگزاری ادعا کرد: «رقص لزگی ۶ دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه‌برنامه‌های این ضیافت بود.»

پاسخ دولت به حسینیان

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت/۲۳ آوریل) به اظهارات روح‌الله حسینیان و رسانه‌های اصول‌گرایان تندرو درباره جشن “روز زن” پاسخ داد.

در اطلاعیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که “این مراسم همه‌ساله و در همین روز برگزار می‌شود” آمده است: «امسال نیز به همین مناسبت و در امتداد سنتی هر ساله جشنی به میزبانی همسر رئیس جمهوری با حضور همسران سفرای کشورهای خارجی و مدیرانِ نظام اسلامی و همچنین جمع کثیری از بانوان فرهیخته ایران اسلامی برگزار شد.»

نهاد ریاست جمهوری در ادامه اطلاعیه خود نوشته است: «چنانچه ویژگی مجالس مولودی مختص بانوان است؛ در این جلسه با رعایت تمام جنبه‌های شرع مقدس و شئونی که مجالسی از این دست دارد، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و نمونه‌هایی از پوشش و حجاب زنان اقوام ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.»

روزنامه دولتی “ایران” نیز در سر مقاله روز چهارشنبه خود به حملات اخیر رسانه‌ها و نمایندگان تندرو علیه دولت حسن روحانی واکنش نشان داده و این حملات را تبلیغاتی هدف‌دار به منظور “تولید بدبینی میان مردم نسبت به دولت” توصیف کرده است.

روزنامه ایران نوشت: «اقلیت جناح موسوم به “پایداری” [فراکسیون جبهه پایداری در مجلس] اتاق فرمان جنگ حیثیتی علیه دولت را در دست دارد. اعضای این جبهه، هر آن چه دولت بکند یا نکند را اسباب اعتراض می‌کنند.»

در ادامه یادداشت این روزنامه آمده است: «اما برای پی بردن به واقعیت مواضع “پایداری‌ها” کافی است عملکرد این جبهه در موارد مشابه در دولت قبل یاد آور شود. از جمله این موارد، جشن‌های جنجالی در دولت قبل بود. از مراسم حمل قرآن با زنان دف‌زن و جشن‌های نوروزی گرفته تا همایشی که ۱۲۰۰ مهمان خارجی داشت و طبق گزارش روزنامه کیهان برای آن ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده بود.»
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.