درخواست دکتر مهدی احسان، استاد دانشگاه از دادستانی: به پرونده پذیرش “۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه” در دولت گذشته، رسیدگی کنید

پنجشنبه, 8ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

daneshgah

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف در واکنش به پذیرش ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه خارج از روال و آیین‌نامه در دولت گذشته، از دستگاه قضا و دادستانی کل کشور درخواست کرد علاوه بر وزارت علوم، با ورود به این پرونده با مسببان و متخلفان آن اشد برخورد را بکند تا باردیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم که اعتبار علمی کشور را خدشه دار می‌سازد.

دکتر مهدی احسان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در دولت گذشته کمابیش شنیده‌هایی مبنی بر اعطای بورسیه‌های دکترا به کسانی که صلاحیت علمی نداشتند به گوش می‌رسید. برای حل این موضوع باید با دقت نگاه کرد که این افراد چگونه انتخاب شدند و با مسئولانی که این رانت‌ها را به دانشجویان داده‌اند برخورد شود.

وی بااشاره به لطمات و خسارات جبران‌ناپذیر رانت‌خواری در حوزه علم و دانشگاه، تاکید کرد: وزارت علوم و دانشگاه‌ها نباید بگذارند این افراد عضو هیئت علمی شوند اگر این اتفاق بیفتد لطمه بزرگی به دانشگاه و آموزش عالی وارد می‌شود باید به دنبال راه حل مناسبی بود تا آسیب‌ها عمیق تر نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف درباره سرنوشت ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه که خارج از روال و آیین‌نامه در دولت گذشته پذیرش شدند، گفت: این افراد در مسیری قرار گرفته‌اند که متناسب با توانایی‌هایشان نیست. این مسئله غلط بوده موجب شد حق افرادی که توانایی‌های بالاتری داشته‌اند ضایع شوده اما در هر صورت باید یک به یک پرونده این افراد بررسی شود و توانایی‌های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

احسان تاکید کرد: نکته مهم این است که باید جلوی این رانت خواری‌ها گرفته شود. با برخورد جدی با مسئولان متخلف می‌توان جلوی وقوع این گونه مسائل در آینده را گرفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.