انتشار ویدئوی سخنرانی نماینده علی خامنه ای در سپاه درباره احمدی‌نژاد و انتخابات ۸۸

چهارشنبه, 21ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

ویدئوی تازه ای درباره وقایع پس از انتخابات ۱۳۸۸ ایران منتشر شده که در آن علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران، در جمع فرماندهان این نیرو در مورد نقش سپاه و بسیج در این انتخابات و وظیفه آنها در انتخابات‌های آینده می‌گوید.

آقای سعیدی می گوید که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک و حتی برخی از نهادهای وابسته به رهبری و برخی از تشکل های سیاسی همچون مجمع روحانیون مبارز، اپوزیسیون دولت محمود احمدی‌نژاد شده‌اند.

این سخنرانی بعد از خطبه های معروف آیت الله علی خامنه‌ای در نماز جمعه تهران انجام شده که طی آن گفته بود دیدگاهش به محمود احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است تا اکبر هاشمی رفسنجانی.

آقای سعیدی می‌گوید پس از حمایت آیت الله علی خامنه‌ای از دولت احمدی نژاد که آن را بهترین دولت پس از مشروطه می خواند، اپوزیسیون بودن دولت احمدی نژاد مخالفت با دولتی است که “آرمان‌ها”ی آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را “محقق کرده است.”

چالش اصلی ‘انتخابات قرمز’

نماینده رهبر ایران در سپاه همچنین بر نقش سپاه و بسیج در انتخابات‌های آینده تاکید می‌کند و می‌گوید “چالش اصلی” انتخابات به خصوص انتخاباتی ریاست جمهوری است که به شکل تهدیدی علیه نظام جلوه می‌کند.

او گفته “اگر وضعیت انتخابات عادی یا زرد بود اصلا نیاز به نگرانی سپاه نبود، اما متاسفانه در سال‌های اخیر چون دشمن وارد صحنه شده … تهدیدی که علیه انقلاب جلوه می‌کند تهدید به شکل نارنجی است که به سمت قرمز پیش می‌رود.”

آقای سعیدی گفته در این شرایط نقش سپاه و بسیج قبل و بعد انتخابات باید از هم جدا شود.

نماینده رهبر در سپاه پاسداران در این ویدئو که خلاصه‌ای از حرف‌های اوست می‌گوید: “ما هستیم و ۱۰ میلیون انسان از سپاه تا خط آخر بسیج. اگر این مجموعه را بتوانیم سر خط کنیم می توانیم معادلات را تغییر دهیم. اگر هم هیچ‎کس کاری نکرد، ما در حد وظیفه خود می‎‌توانیم در معادلات آینده تاثیرگذار باشیم.”

پیش از این ویدئویی از یک سخنرانی محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که او در آن از نقش سپاه در جلوگیری از به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨ و برخورد با اعتراضات پس از انتخابات می‌گفت.

فرمانده سپاه پاسداران ایران در ویدئو منتشر شده از قطع اینترنت، موبایل و سرویس اس.ام.اس در جریان اعتراضات سال ۸۸ به عنوان اهرمی برای کنترل معترضان یاد می‌کند.

یک روز پیش از انتشار ویدئویی سخنرانی آقای سعیدی، او در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ویدیوی سخنرانی فرمانده سپاه گفته بود “من فکر می‌کنم پرداختن به این موضوع ضرورتی ندارد. من صحبت‌های ایشان را ندیدم تا منظورش را بفهم. بریدن قبل و بعد کلام نمی‌تواند مفهوم گوینده را برساند.”
منبع: بی بی سی

ویدئوی منتشر شده توسط نوری‌زاد، از جلسه سخنرانی علی سعیدی، نماینده خامنه ای در جلسه هماهنگی مسئولین سپاه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.