رئیس قوه قضائیه در باره علت تأخیر در رسیدگی به پرونده فساد کلان: متهم اصلی بسیاری از اسناد را امحا کرده و ردپاها پاک شده بود!

جمعه, 30ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

ghoveh-ghazaeii

سایت ملیون ایران: در حالی که قوه قضائیه جمهوری اسلامی در موارد مربوط به مقاومت مدنی مردم یا فعالیت مخالفین سرعت قابل ملاحظه ای از خود نشان داده است، امر رسیدگی به اختلاس های کلان همواره در پرده ای از ابهام قرار میگیرد که متهمین اصلی و فرعی آن روشن نیستند و علاوه بر این هر بار بهانه هائی برای تاخیر بی پایان در رسیدگی به این پرونده ها ارائه میگردد.

در ادامه این رفتار، به گزارش خبرگزاری مهر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی اخیرا در یک گفتگوی تلویزیونی در باره علت دلایل طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌های کلان و عدم انتشار نام مفسدان اقتصادی گفت:

تأخیر در رسیدگی به پرونده وجود دارد قابل پذیرش است. در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی قوه قضائیه کار بزرگی کرد. متهم اصلی پرونده بسیاری از اسناد را امحا کرده و ردپاها پاک شده بود. تخلف بیش از سه هزار میلیارد تومان بود. متأسفانه در بدو رسیدگی و در ختم آن تبلیغات رسانه‌ای بسیار سنگینی علیه قوه قضائیه به راه افتاد. در ابتدای رسیدگی به این پرونده رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی ادعا می‌کردند که قوه قضائیه نمی‌تواند با این مفسدان برخورد کند و توان برخورد با متهمان در این پرونده را ندارد حتی برخی رسانه‌های بیگانه عنوان می‌کردند چون نظام در این پرونده دست دارد رسیدگی به آن به درستی انجام نمی‌شود و حرف‌های ناصحیح و نامعقولی عنوان می‌کردند ولی قوه قضائیه نشان داد با این جرم سنگین برخورد کرده و این برخورد در جریان یک رسیدگی عادلانه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به نظر من روند دادرسی در پرونده سه هزار میلیاردی روند صحیحی بود و من نسبت احکام صادره نظر نمی‌دهم ولی تأکید می‌کنم که روند رسیدگی روند بسیار صحیحی بود و قضات با سابقه‌ای که سالها با خوشنامی در دستگاه قضا فعالیت کرده بودند برای این پرونده انتخاب شدند. در برخی مواقع توقع از دستگاه قضایی توقع بی‌دلیل و ناصحیحی است . من به خاطر می‌آورم گاهی افراد عنوان می‌کردند که احکام قطعی شده چرا اجرا نمی‌شود در حالی که بیش از اجرای احکام باید برخی موارد مالی استیفا می‌شد و در پرونده ۳ هزار میلیاردی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان جزای مالی داشت و رد مال باید انجام می‌شد.

قاضی القضات درباره نحوه تعامل قوه قضائیه با رسانه ها گفت: قوه قضائیه در بحث رسانه ها کمبودهایی دارد اما سخنگو هست و رسانه ها می توانند پاسخ پرسش های خود را کسب کنند. همچنین مرکز رسانه در قوه قضائیه راه اندازی شده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.