«بازداشت شماری» از زنان هوادار تیم والیبال ایران

جمعه, 30ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

zanan

عکس منتشر شده در فیس بوک درباره برخورد پلیس با زنان

گزارش ها حاکی است که پلیس و ماموران امنیتی روز جمعه ۳۰ خردادماه از حضور زنان در مسابقه والیبال بین ایران و ایتالیا در ورزشگاه آزادی جلوگیری کرده اند. طبق این گزارش ها شماری از زنان نیز بازداشت شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، نیروهای پلیس ایران زنانی را که برای دیدن مسابقه والیبال ایران – ایتالیا به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رفته بودند را از محل مسابقه بیرون کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است نیروهای پلیس ایران حتی زنان خبرنگاری که با کارت فدراسیون والیبال برای تهیه گزارش در وزرشگاه حضور داشتند به بیرون از ورزشگاه هدایت گرده اند.

ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار حاضر در جلوی وزرشگاه آزادی در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشته است: «ورزشگاه مملو از نیروهای ضدشورش و اتومبیل های پلیس بود، تعداد زیادی از پلیس ها نیز موتوار سوار بودند و مدام در راه های منتهی به استادیوم در حرکت بودن و مانع تجمع زنان می شدند این بار نسبت به بازی قبل برخوردشان با زنان و مردان حامی شان خشن تر بود.»

وی اضافه کرده است:«بارها مردان حامی زنان مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفتند و چند نفرشان بازداشت شدند.تعدادی از زنان را نیز سوار ماشین های ون پلیس کردند و بردند..گفته می شود بیش از پانزده نفر امروز بازداشت شده اند.»

در همین حال یک روزنامه نگار زن که به مدت شش ساعت بازداشت شده در فیس بوک خود نوشته است که ۱۶ زن دیگر نیز روز جمعه بازداشت شدند.

این روزنامه نگار در صفحه فیس بوک خود نوشته هنگامی که متوجه شد که پلیس مانع حضور زنان در ورزشگاه می شود قصد داشته تا با تاکسی از محل برود.

وی نوشته است:« مامور لباس شخصی می پرد جلو و ماشین را نگه می دارد. می گوید پیاده شو باید احراز هویت شوی. پیاده می شوم کارتم را دوباره می دهم کارت را میگیرد می گوید ون بیاد جلو این خانم میره بازداشتگاه می گویم به چه جرمی؟ چرا؟ داد میزند بگیریدش مقاومت نکن و کمتر از چند لحظه بعد نقش بر زمینم با سیلی هایی که روانه صورتم می شود مانتو و کیف پاره و ۴ مامور زن و چندتایی لباس شخصی و مامور مرد. به کف سخت ون پرتاب می شوم و بعد هم ۶ ساعتی بازداشت.»

این روزنامه نگار زن اضافه کرده است:« روایت ۱۶ دختر دیگری که دیروز از جلوی آزادی بازداشت شدند روایت های مشابه ای است از کتک خودن و بازداشت برای حقی که از زنان سلب شده، جرم آن تنها و تنها تقاضای مدنی و مسالمت آمیز برای ورود به ورزشگاه بود و جرم من تهیه گزارش. »

روز جمعه ۲۳ خرداد نیز با وجود حضور زنان برزیلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، از ورود زنان ایرانی به این ورزشگاه برای تماشای جلوگیری شد.

به دنبال جلوگیری از ورود زنان به محل مسابقه والیبال ایران و برزیل، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران روز سه شنبه گفت که حسن روحانی دستور داده که این موضوع بررسی شود.

یشتر شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک از اعتراض خود به حضور نیافتن زنان برای تماشای مسابقات والیبال در هیأت دولت خبر داده بود.

این در حالیست که چند روز پیش نیز کمال الدین پیرموذن، نماینده مجلس نیز، خواستار اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه های ایران برای تشویق تیم ملی والیبال ایران در مسابقه با تیم ملی برزیل شده بود.

در پاسخ اما بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رییسه مجلس ، نیز گفته بود که مخالفت کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد اما لازم است شرایط حضور آنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

تیم ملی والیبال ایران در این بازی با نتیجه سه بر صفر ایتالیا را شکست داد.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.