آیت‌الله مصباح‌یزدی: پنهانی با دشمن رابطه برقرار می‌کنند تا در انتخابات پیروز شوند

سه شنبه, 31ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

شرق: اظهارنظرهای آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی با فواصل کمتری از قبل، منتشر می‌شود. آیت‌الله نسبت به چند سال گذشته فعال‌تر ظاهر شده و سخنانش هم از اظهارات قبلی خود رویکردی تندتر به خود می‌گیرد. این‌بار رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) واژگان جدیدتری را به کار برده و «احمق» را به دیگر توصیفاتی که وی همواره در ادبیات خود برای مخالفانش به کار می‌برد، اضافه کرده است. او در سخنرانی اخیر خود ۱۸ بار از واژه‌های «احمق»، «حماقت» و «احمقانه» استفاده کرده است. به گزارش خبرگزاری «رسا»، او در حسینیه امام‌خمینی(ره) قم، با استفاده از حدیث قدسی معراج یکی از ویژگی‌های اهل دنیا را حماقت خواند و در بیان برخی مصدایق آن، گفته است: «برخی رقبای سیاسی همدیگر را تخریب می‌کنند، کارهای خوب یکدیگر را انکار می‌کنند و تنها کارهای خود را خوب می‌دانند. به جای اینکه با دوستان خود همفکری و همکاری کنند، پنهانی با دشمن رابطه برقرار می‌کنند تا آنها کمک کنند که در انتخابات پیروز شوند؛ این حماقت نیست؟ بارها دیده‌ایم که دشمن چگونه این اشخاص را فریب می‌دهد؛ آنها همیشه به فکر منافع خود هستند و هیچ‌گاه دلشان به حال ما نسوخته است.»

حماقت نیست برای بازگرداندن پول‌ها دست به دامن آمریکا شویم؟

پدر معنوی جبهه نوپای پایداری با بیان اینکه «اگر اهل دنیا به زبان هم بگویند امیدواریم خدا ما را کمک کند در دل چنین باوری ندارند» گفت: «اینها اتکایشان به امکانات مادی خود و در نهایت به دشمن خارجی است؛ به خود می‌بالند که ما توانستیم از آمریکا استفاده کنیم و خود را عاقل و سیاستمدار می‌دانند و می‌گویند یک عده بی‌سواد می‌خواهند آمریکا و انگلیس را از دست ما ناراحت کنند که چه شود؟ آیا این حماقت نیست که انسان خدا، آخرت، توسل، دعای مردم و شب قدر را فراموش کند و دست به دامن آمریکا شود که شاید بخشی از پول‌هایی که از ما دزدیدند را برگردانند؟ چرا این همه آیات، روایات و سفارش بزرگان را نادیده می‌گیرید؟»این عضومجلس خبرگان رهبری به تاکیدها و ابراز نگرانی مقام‌معظم‌رهبری نسبت به مساله فرهنگ اشاره کرد و افزود: «اوج اسلام‌خواهی برخی این است که می‌گویند دانشجویان و اساتید ما باید با فرهنگ ملی و فرهنگ اسلامی آشنا شوند؛ مگر زمان شاه آشنا نبودند؟ اسراییل و آمریکا مراکز تحقیقاتی و شیعه‌شناسی دارند که از برخی طلبه‌های ما نسبت به تشیع آشناترند.»

با احمق نگردید!

او یکی از اوصاف اهل آخرت را که در حدیث قدسی آمده است کم‌بودن حماقت آنها برشمرد و گفت: «در مقام عمل اگر کاری از روی نادانی صورت بگیرد می‌گویند احمقانه است و اگر رفتاری از روی علم باشد می‌گویند عالمانه است؛ حماقت این است که فرد در عمل راهی را انتخاب کند که در نهایت به ضررش تمام شود، حتی ممکن است فرد خیال کند که خدمت می‌کند، به همین دلیل در روایت داریم با افراد احمق نگردید.»

اگر اهل توبه باشید خدا شما را به خشکسالی و قحطی مبتلا نمی‌کند!

آیت‌الله مصباح یزدی یکی از نشانه‌های حماقت را باورنکردن تحقق وعده‌های الهی با وجود تجربه‌های عینی در این زمینه دانست و گفت: «خدا و انبیای الهی فرمودند که اگر برای رضای خدا کاری انجام دهیم، امدادهای غیبی شامل حال ما خواهد شد؛ ما در جنگ تحمیلی هشت‌ساله به اندازه هشت‌هزارسال تجربه در این زمینه آموختیم. اگر استغفار کنید خداوند رحمت خود را فراوان بر شما می‌بارد، بر نیروهایتان می‌افزاید. اگر اهل استغفار و توبه باشید خدا شما را به خشکسالی و قحطی مبتلا نمی‌کند؛ حالا اگر باران نبارد می‌گویند برویم ابر مصنوعی درست کنیم چند برابر باران هزینه می‌کنند اما حاضر نیستند بروند نماز استسقاء بخوانند و توبه کنند، این حماقت نیست؟»آیت‌الله مصباح‌یزدی چند روز پیش هم گفته بود: «انسان وقتی برخی اشخاص را می‌بیند واقعا تعجب می‌کند و شک می‌کند که اینها عاقل هستند یا دیوانه‌اند! وقتی از دور اینها را نگاه می‌کنی مخصوصا با درنظرگرفتن سوابقشان، تعجب می‌کنی از اینکه اینها دنبال چه می‌گردند؟!» او همچنین با کنایه گفته بود: «آدمی که پایش لب گور است و به قدری دارد که اگر خودش و هفت پشتش بخورند تمام نمی‌شود؛ حرف‌هایی نامربوط می‌زند و آبروی خود و اطرافیانش را می‌برد؛ محبت خدا در دل چنین شخصی جای نمی‌گیرد چراکه این دو محبت با یکدیگر تناسبی ندارد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید