وقوع یک آتش‌سوزی دیگر در جنگل؛ افزایش ۴۰ درصدی آتش‌سوزی

شنبه, 4ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

در یک مورد آتش‌سوزی دیگر، ۲۰ هکتار از جنگل بخش آسارا در استان البرز ایران طعمه آتش شد. در همین حال یک مقام سازمان جنگل‌های کشور اعلام کرد که میزان این نوع آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته تا ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

atash suzi jangal

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، مدیرکل محیط زیست استان البرز روز شنبه، چهارم مرداد، خبر داد که ۲۰ هکتار از جنگل‌های حفاظت‌شده بخش آسارا در این استان روز جمعه در آتش سوخته است.

این در حالی است که سه روز پیشتر نیمی از مساحت پارک ملی کرخه در استان خوزستان یعنی حدود ۱۰۰ هکتار نیز طعمه آتش‌سوزی «گسترده» شده بود.

پیشتر در تاریخ ۲۵ تیرماه نیز از ایران خبر رسیده بود که آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت در استان لرستان دست‌کم ۲۰۰ هکتار مرتع را از بین برده است.

اما تاکنون بیشترین آسیب را پارک ملی گلستان دیده است که در کمتر از سه هفته در ماه تیر محل وقوع چهار مورد آتش‌سوزی بود و در نتیجه آن ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال ایران سوخت و از بین رفت.

در مورد این آتش‌سوزی اخیر در جنگل آسارا در استان البرز، ایرنا به نقل از شاهدان عینی افرادی را متهم می‌کند که به قصد تفریح آتش روشن کرده، اما پس از آن که به دلیل «وزش باد و خشکی منطقه» آتش گسترش یافته منطقه را ترک کرده‌اند.

در همین زمینه فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های ایران «افزایش بیش از حد دما و خشکسالی» را دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌های فزاینده در جنگل‌های کشور دانسته است.

به گفته قاسم سبزعلی، این مقام سازمان جنگل‌ها، در مصاحبه با خبرگزاری مهر، «آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است».

آقای سبزعلی با اشاره به این که برخی از آتش‌سوزی‌ها در ایران «عمدی بوده‌اند» گفته است که در چهار ماه اول سال جاری بیشترین آتش‌سوزی در استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، کردستان، کهگیلویه و کرمان و استان گلستان رخ داده است.

احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی پیشتر در مورد جنگل‌های خوزستان و گلستان نیز مطرح شده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.