اعتراضات گسترده زندانیان هموطن اهل سنت نسبت به توهین به عقاید آنها توسط آخوندهای اعزامی

دوشنبه, 13ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

zendan

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتراضات گسترده زندانیان اهل سنت در بندهای مختلف زندان مرکزی زاهدان نسبت به توهین به اعتقادات اهل سنت توسط آخوندهای اعزامی از قم به زندان مرکزی زاهدان.

روز دوشنبه ۶ مرداد ماه ۳ آخوند که از قم به زندان مرکزی زاهدان اعزام شده بودند زندانیان بند ۴ را جمع کرده و شروع به سخنرانی نمودند . یکی از آخوندها که امینی نام داشت در طی سخنرانی خود به عقاید اهل سنت توهین نمود . این مسئله باعث برانگیختن اعتراضات گسترده زندانیان اهل سنت شد این اعتراضات بحدی شدید بود که زندانبانان ۳ آخوند نامبرده فوق را وحشت زده از بند خارج نمودند و جلسه سخنرانی این ۳ آخوند به هم ریخت.

از طرفی دیگر زندانبانان ولی فقیه روز سه شنبه ۷ مرداد ماه به زندانیان اهل سنت در بند ۱ «بند جوانان» اجازه برگزاری نماز عید فطر را ندادند. زندانیان نسبت به این مسئله دست به اعتراض زدند و خواستار برگزاری نماز عید فطر شدند. اما وقتی که با ممانعت زندانبانان مواجه شدند اقدام به فراری دادن پاسداربند ها نمودند و بند را برای مدتی به کنترل خود در آوردند.زندانبانان ولی فقیه برای تحت فشار قرار دادن زندانیان اقدام به قطع ارتباطات تلفنی و منع تردد در درون بند نمودند.

همزمان روز سه شنبه ۷ مرداد ماه محمد مرزیه دادستان زاهدان از جنایتکاران علیه بشریت و سرکوبگران هموطنان بلوچ همراه با آخوند سلیمانی نماینده آخوند علی خامنه ای جلسه ای را در زندان مرکزی زاهدان برگزار نمودند و با تهدید و فریب تعدادی از زندانیان عادی را به این جلسه بردند . آخوند سلیمانی و جنایتکار علیه بشریت محمد مرزیه در طی سخنرانی خودشان به تهدید و توهین زندانیان پرداختند و بر اعدام بیشتر در زندان تاکید کردند.

لازم به یاد آوری است که هیچکدام از زندانیان سیاسی بلوچ در این مراسم دولتی شرکت نکرده و آن را تحریم نمودند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران، توهین و تهدید به عقاید هموطنان اهل سنت توسط آخوندهای اعزامی و ممانعت از برگزاری مراسم مذهبی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ مرداد ۹۳ برابر با ۳ اوت ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.