۱۵۰ هکتار از جنگل های منطقۀ الوار گرمسیری اندیمشک در اثر آتش سوزی عمدی از بین رفت

یکشنبه, 19ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

atashsuzi

غلامحسین شرافت زاده، بخشدار منطقۀ الوار گرمسیری اندیمشک در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که ۱۵۰ هکتار از جنگل های این منطقه در اثر آتش سوزی عمدی از بین رفت.

بخشدار منطقۀ الوار سپس افزوده است که گونه های مختلف گیاهی از جمله بلوط زاگراس، پسته وحشی، انجیر، کلخونک، کیکم و زالزالک در این آتش سوزی از بین رفتند. غلامحسین شرافت زاده همچنین گفته است که در آتش سوزی عمدی دیگر که در تیرماه امسال در بخش الوار گرمسیری اندیشمک روی داد ۹۰ هکتار از جنگل های این منطقه نابود شدند. بخش الوار گرمسیری اندیشمک در شمال استان خوزستان قرار دارد و دارای ۱۸۷ روستا و حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

در اظهاراتی مشابه مهرداد خزایی پول، رییس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس خبر داد که بی احتیاطی گردشگران باعث آتش سوزی در مراتع و درختچه زارهای مرزن آباد شد و به یک هکتار از عرصه های طبیعی این منطقه خسارت وارد آورد.

ابوالقاسم حاتمی، جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان، نیز گفته است که بیست هکتار از نادرترین ذخیرگاه های جنگلی کشور در شهرستان رابر در نتیجۀ سهل انگاری گردشگران دچار آتش سوزی شد و از بین رفت. وی اضافه کرده است که آتش سوزی در ذخیرگاه جنگلی ارس “گلوچار رابر” که از نادرترین ذخیرگاه های جنگلی کشور است روی داد و تا بامداد امروز ادامه داشت. ابوالقاسم حاتمی همچنین گفته است که از ابتدای امسال عرصه های منابع طبیعی در چند شهرستان استان کرمان در نتیجۀ سهل انگاری دچار آتش سوزی شده و سوختند.

به گفتۀ کارشناسان بیش از چهل درصد جنگل های ایران از آغاز تأسیس جمهوری اسلامی در این کشور به طرق مختلف از بین رفته اند که به تنهایی فاجعۀ زیست محیطی جبران ناپذیری است.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.