انصار حزب‌الله: ۴۰۰۰ نفر را برای مبارزه با بدحجابی به خیابان می‌فرستیم

سه شنبه, 25ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن

عبد‌الحمید محتشم٬ دبیر کل “انصار حزب‌الله”، اعلام کرد که این تشکل قصد دارد از هفته آینده ۴۰۰۰ نفر را برای مقابله با “بدحجابی” به خیابان ها بفرستد.
آقای محتشم دوشنبه ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) در مصاحبه با وب‌سایت آریا کلیک گفت که این افراد، در قالب “گشت های ارشادی انصار حزب الله” و به طور “تمام عیار” وارد عمل می شوند و شامل ۳۰۰۰ زن و ۱۰۰۰ مرد خواهند بود.

جامعه ایران، سیاست ایران
در واکنش به این اظهارات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران به خبرگزاری ایلنا کلیک گفت: “هر فعالیت اجتماعی باید مبتنی بر قانون باشد” و وزارت کشور نیز “در این زمینه متناسب با اقدام‌های صورت گرفته رفتار خواهد کرد”.

به گفته دبیر کل انصار حزب‌الله این ۴۰۰۰ نفر، کسانی هستند که با پر کردن فرم برای حضور در چنین گشت هایی اعلام آمادگی کرده اند و پس از آن، توسط برخی روحانیون “به میزانی که لازم بوده توجیه شده اند”.

عبد‌الحمید محتشم افزوده که اعضای “گشت های ارشادی انصار حزب الله”، فاقد کارت شناسایی خواهند بود. وی در پاسخ به این سوال که مگر می شود افرادی بدون هویت مشخص در خیابان جلوی مردم را بگیرند گفته است: “درهر حرکتی ممکن است آسیب هایی هم باشد. در این مورد هم ممکن است آسیب هایی به وجود آید.”

آقای محتشم تاکید کرده که اعضای گشت های ارشاد انصار حزب الله به زن های کم حجاب “تذکر زبانی” می دهند اما این تذکر “جدی و موثر” خواهد بود.

دبیر کل انصار حزب الله، هفته پیش با اکلیک علام آغاز به کار گشت های موتوری این گروه برای “منکوب مفسدین و حامیانشان” گفته بود باید “شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند، منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند”.

او افزوده بود: “گستره عملیات انصار حزب‌الله کشوری است و میدان عمل در تهران بسیار وسیع و حجم عملیات بالا خواهد بود.”
در مواجهه با این اعلام، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران کلیک هشدار داده بود: “قطعا این وضعیت موجب سلب آسایش و آرامش جامعه می‌شود و وزارت کشور و نیروی انتظامی به عنوان حافظین امنیت، به وظیفه خود عمل خواهند کرد.”

وی گفته بود: “وزارت کشور در برابر هیچ گروهی که بخواهد کار بدون مجوز انجام دهد، عقب نمی‌نشیند.”

گروه انصار حزب الله، از اعضای تندروی نهادهای حکومتی مانند بسیج تشکیل شده است.

این گروه، از دهه ۱۳۷۰، در فضای سیاسی و اجتماعی ایران فعال بوده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.