شلاق زدن زنان رواست اما: “فعالیت زنان تاکسیران در چهار راه‌ها … در شأن آنها نیست”!

دوشنبه, 31ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن
عکس از آزشیو

عکس از آزشیو

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران گفت: زنان تاکسیران باید در فضایی کار کنند، که متناسب با شان بانوان باشد.

میثم مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با واگذاری دستگاه‌های تاکسی به بانوان اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان تاکسیرانی مورد توجه است، ورود رانندگان خانم به تاکسیرانی است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت رانندگان خانم در امر جابجایی خانم‌ها در سطح شهر، افزود: برنامه سازمان تاکسیرانی این است که تاکسی بی‌سیم بانوان را جهت استفاده مسافران خانم، توسعه دهد.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی تهران از بانوانی که صلاحیت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند، استقبال خواهد کرد.

مظفر با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها این است که رانندگان خانم در امر جابجایی دانش‌آموزان مدارس دخترانه فعالیت داشته باشند، افزود: زمینه‌های ورود خانم‌هایی که متقاضی ورود به ناوگان تاکسیرانی هستند نیز فراهم شده و بانوان می‌توانند از این ظرفیت شغلی استفاده کنند.

وی در مورد واگذاری تاکسی به زنان سرپرست خانوار، با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان در رابطه با این موضوع وجود ندارد، گفت: قانون شرایط معینی را تعریف کرده که بر اساس آن هر راننده در صورت دارا بودن این شرایط از مدرک تحصیلی، آموزش‌ها و آزمون شهر‌شناسی گرفته تا عدم اعتیاد و عدم سوءسابقه کیفری می‌تواند متقاضی تاکسی باشد.

مظفر ادامه داد: زنان سرپرست خانوار نیز از این قاعده مستثنی نیستند، و در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه واگذاری تاکسی‌های زرد به بانوان مانع خاصی وجود دارد، گفت: هیچ تفاوتی بین واگذاری تاکسی‌های سبز و زرد به بانوان وجود ندارد.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تاکسی‌های زرد و سبز به صورت یکپارچه فعالیت می‌کنند، لذا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و در آیین‌نامه‌های جدید نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که این تاکسی‌ها تحت یک شبکه واحد فعالیت می‌کنند.

مظفر با تاکید بر اینکه رانندگان خانم باید در فضایی کار کنند که متناسب با شان بانوان باشد، افزود: تردد تاکسی چه سبز و چه زرد با راننده خانم در چهارراه، فضای پایانه‌ها و خطوط خیلی مورد پسند ما نیست و این را در شان بانوان محترم نمی‌دانیم لذا برای بانوان بیشتر تاکسی‌های تلفنی، دربستی و سرویس مدارس را در نظر گرفتیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.