عفو بین‌الملل: سعید شیرزاد فورا و بی‌قید و شرط آزاد شود

شنبه, 12ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

said shirzad

عفو بین‌الملل، از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط سعید شیرزاد، فعال حقوق بشر، شد.

این سازمان در بیانیه‌ای که روز جمعه، ۱۱ مهر، منتشر شد از آقای شیرزاد به عنوان فعال حقوق بشر و عضو فعال انجمن دفاع از کودکان کار و خیابان نام برده است.

سعید شیرزاد روز ۱۲ خرداد سال جاری بازداشت شد و به اعلام عفو بین‌الملل، مدت تقریبا دو ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد و اجازه ملاقات با وکیل مدافع و خانواده خود را نداشته است.

این سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر در بیانیه خود افزوده است که آقای شیرزاد پس از آن، به بند هشت زندان اوین، جایی که زندانیان جرایم غیرسیاسی نگهداری می‌شوند، منتقل شده است و وکیلش همچنان اجازه ملاقات با او یا حتی دسترسی به پرونده‌اش را ندارد.

آن طور که در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است، سعید شیرزاد به «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار داشته است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران، اتهام آقای شیرزاد را «همکاری با منافقین (سازمان مجاهدین خلق ایران)» عنوان کرده‌اند.

او پیش از این و در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ زمانی که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی به اهر رفته بود بازداشت و پس از گذراندن ۱۹ روز با قید کفالت از زندان آزاد شد.

سعید شیرزاد به دلیل این پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.